Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2012

OSVOJIO JUŽNI POL, ZAMALO OSTAO BEZ PRSTIJU



Posle 18 dana provedenih na Južnom polu Dragan Jovović vratio se kući


BEOGRAD - Putovanje na kojem piješ i jedeš sneg!
Dragan Jovović (53) iz Kragujevca, prvi Srbin koji je osvojio Južni pol, juče je doputovao u Srbiju sa Antarktika.

Na ovu opasnu ekspediciju krenuo je 1. januara, a 15 dana kasnije ugledao je odredište o kojem je maštao.

- Šestog januara smo avionom došli na tačku koja je od Južnog pola udaljena 106 kilometara. Čim smo stigli, najeli smo se slanine jer nam je trebala snaga za poteškoće koje slede. Taj prvi dan mi je bio najteži. Bio sam u krizi. Jedva sam se kretao, nisam mogao da dišem, vazduh je bio toliko redak... - priča nam Jovović.

Dodaje kako su kasnije jeli i pili sneg i nosili zaleđene majice. Seća se kako je bilo dana kad je morao da uradi i do 70 sklekova kako bi zagrejao telo.

- Na ovakvim putovanjima najveći problemi i opasnosti su aklimatizacija, nedostatak vode i hladnoća. Morali smo da nosimo četiri para rukavica, a desilo mi se da na pola minuta ostanem bez njih i umalo i bez prstiju. Bukvalno mi se zaledila krv u žilama. Osećao sam bol, što je dobro, jer kad počnu da trnu, onda im nema spasa - priča Jovović. Na kraju kaže da se neće ponovo vraćati „među foke i pingvine“.

(S. I.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου