Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

Од очитавања карата зависи опстанак линија


Прва недеља уходавања пооштрених мера контроле путних исправа у аутобусима, тролејбусима и трамвајима прошла у знаку уходавања, застоја, негодовања и недоумица – Шта заиста значе упозорења на плакатима у возилима јавног превоза
Фото Фонет
Прошло је седам дана од када је ступио на снагу нови режим уласка и изласка у возила градског саобраћаја, а управо толико су на снази и пооштрене мере контроле очитавања бус-плус картица. Уходавање иновација отпочело је у јеку лета, када је традиционално мање корисника градског превоза, како би се систем „уштимовао” до почетка септембра. Ако је судити по застојима, несналажењу и негодовању путника у току прве недеље, штимовање би могло да потраје.
Ипак, Жељко Ожеговић, члан Градског већа задужен за саобраћај, каже да је задовољан седмодневним учинком.
– Из дана у дан ситуација се побољшавала и све ређе је долазило до гомилања аутобуса на стајалиштима где контролори прелазе из возила у возило и обављају свој посао. На почетку су трочлане екипе контролора проверавале карте, а сада их је шесторо по возилу. Уколико се процени да је потребно, биће повећан број контролора, али и учесталост контроле, јер је циљ да јавни превоз користе само путници који су ту услугу платили. До застоја је и долазило управо због оних који су се оглушили на ту обавезу, а уз то су одбијали да напусте возило, па се у таквим случајевима чекало на асистенцију комуналних полицајаца – објашњава Ожеговић.
Градске власти поручују да ће истрајати у спровођењу „пакета мера” у јавном саобраћају, који се примењује од 15 јула, и да ће га унапређивати и кориговати у складу са искуствима са терена, на основу седмичног пресека стања.
– Надам се да ће до почетка септембра све да се ухода и да ће се путници навићи да улазе и излазе на за то предвиђена врата и да очитавају своје бус-плус картице . На тај начин ће допринети ефикасности система градског превоза – каже Ожеговић.
Међутим, многе редовне кориснике јавног превоза збуњује увођење својеврсне колективне одговорности за број возила која ће бити ангажована на појединим правцима, па и сам опстанак одређених линија.
У многим возилима истакнут је плакат са поруком да ће линије на којима картице очитава мање од 30 одсто путника бити укинуте. Жељко Ожеговић каже да се о томе говорило још у време увођења система електронског очитавања карата, пре шест месеци.
– Коначну одлуку доноси Дирекција за јавни превоз, која је једина надлежна за измене у јавном линијском саобраћају. На појединим линијама са недовољним бројем очитавања биће смањен број возила, а негде ће зглобни аутобуси бити замењени соло аутобусима или мини-бусевима – истиче Ожеговић. Он објашњава да ће, уколико се и у наредним једномесечним пресецима покаже да опада број очитавања карата, најпре бити смањен број полазака, а да је укидање линије предвиђено тек као крајња мера.
Дејан Спаловић
-----------------------------------------------------------
Овлашћења контролора:
Могу да:
- траже да им путник покаже личну карту
- позову полицију или комуналну полицију, ако путник одбије да се легитимише
- одузму фалсификовану бус-плус картицу
- замоле путника без карте да изађе из возила, а ако он то одбије, могу да позову полицију или комуналну полицију
Не смеју да:
- задрже личну карту путника
- претресају путника, уколико не жели да покаже на увид лична документа
- буду груби или непристојни у комуникацији с путником
- од малолетника траже било какав идентификациони документ (здравствену или ђачку књижицу)
задржавају на станици путника који је због непоседовања карте удаљен из возила
-----------------------------------------------------------
Угрожени и безбедни
Према подацима Дирекције за јавни саобраћај, у јуну је најмање бус-плус картица очитано на линијама:
38 Шумице – Погон Космај
На седам вожњи у оба правца једно очитавање картице
3,2 километара између крајњих станица 110 Падинска Скела – Широка греда
На четири вожње у оба правца једно очитавање картице
4 километара између крајњих станица522 – Железник, кружна линија
На три вожње једно очитавање картице
2,5 километара је дугачка кружна траса34Л Железничка станица – Болница „Драгиша Мишовић”
На две вожње у оба правца једно очитавање картице
2,3 километара између крајњих станица
405Л – Глумчево брдо, кружна линија
На стотину полазака 78 очитавања картица
5 километара је дугачка кружна траса
У јуну је највише бус-плус картица очитано на линијама
511 Главна железничка станица – Сремчица
62 очитавања картица по једној вожњи
22,7 километара између крајњих станица18 Медаковић 3 – Бачка улица у Земуну
54 очитавања картица по једној вожњи
18,8 километара између крајњих станица
95 Блок 45 – Борча 3
51 очитавање картица по једној вожњи
22,1 километар између крајњих станица
-----------------------------------------------------------
Правила уласка и изласка из возила:
Зона 1:
* У све соло аутобусе и тролејбусе:
– улаз на предња врата
– излаз на средња и задња врата
*Зглобни аутобуси, трамваји и тролејбуси
– улаз на предња и задња врата
– излаз на средња врата
– улаз на предња врата важи на свим почетним станицама
Зона 2:
– Улази се на предња врата и излази на остала
* Ова правила не важе за особе са инвалидитетом и мајке са колицима, које ће као и досад улазити на средња врата у возила која имају рампу.
-----------------------------------------------------------
У сусрет туристима
Неперсонализоване „Бус плус” карте, које могу да се „кредитирају” по потреби, ускоро ће моћи да се купе и у информативном центру Туристичке организације Београд. Биће то корисна олакшица за бројне госте престонице, којих у току године буде око 600.000.
објављено: 22.07.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ζήτω η 25η Μαρτίου

  Χρόνια πολλά Ελλάδα  Χρόνια πολλά Έλληνες