Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Нема довољно места за бициклисте

У главном граду има око 70 километара стаза за двоточкаше. – Генералним урбанистичким планом предвиђено је да се од 2020. године око 2,5 одсто житеља престонице вози бициклом

Место за рекреативце на Ади (Фото Д. Ћирков)

Свакодневно двоточкаше у главном граду вози до 15.000 суграђана. Највећи проблем који имају је премало бициклистичких стаза и недостатак саобраћајне културе.
Двоточкаши нису омиљено превозно средство у нашем главном граду, док у Паризу затварају централне градске улице да би се бициклистима ослободио пролаз. У Београду се око 70 километара бициклистичких стаза налази само на Дорћолу, Ади Циганлији, Новом Београду и Земуну.
Најчешће коришћене су стазе на Савском и Земунском кеју, поред река. Ове две трасе спајају се на Бранковом мосту, где се налази лифт који омогућује бициклистима да се спусте на десну савску обалу. Највећи проблем за возаче из других делова града је како доћи до стаза. Београђанин који живи у центру града треба да прође кроз колоне аутомобила, закрчене улице...
Мирко Радованац, председник „Југо циклинг кампање”, каже да у Београду постоје три врсте бициклиста. Најмање има професионалаца који се облаче у спортске дресове и дневно се возе и по неколико стотина километара. Они своје тркачке захтеве могу да задовоље само на Велодрому.
Најзаступљенији су рекреативци који се понашају погрешно, јер бицикл ставе на кола, оду до Аде Циганлије и тек се тамо возе. Трећа категорија су они који користе бицикл свакодневно за своје потребе и они су најугроженији. За један сат Улицом краља Милана прође на десетине бициклиста који се сналазе и возе не само коловозом већ и тротоаром.
Проблем је што се у граду, каже Радованац, ништа не ради да би се бицикл интегрисао у саобраћајни систем. Генералним урбанистичким планом предвиђено је да се од 2020. године око 2,5 одсто житеља престонице вози бициклом, што је око 100.000 кретања по дану.
– Град Београд треба да почне да примењује свој план и да стазе за бицикле буду саставни део саобраћајне мреже – рекао је Радованац.
Студија о могућности изградње бициклистичких стаза у Београду, коју је наручио Секретаријат за саобраћај, а израдио Саобраћајни факултет, показала је да за бициклистичке стазе има места и на Звездари, Дорћолу и у центру града. Али, та студија скупља прашину у некој фиоци. Према плану који је зацртала дирекција, наредних година треба да се изграде стазе које ће повезивати само излетишта око Београда и то на релацијама Београд – Обедска бара (дужине 108 км), Београд–Авала (73) и Београд – Умка. Према плану и програму ове стазе треба да буду завршене до 2021. године.
Бициклисти сматрају да се у граду може урадити још много стаза и да би се тада више људи возило бициклима. Потребно је направити стазе у Немањиној улици и у Булевару краља Александра, који је, иако преуређен, остао без бициклистичких стаза. Део код хотела „Југославија”, између Земуна и Новог Београда, није уређен за вожњу и то би требало поправити, јер представља проблем и бициклистима и пешацима.
----------------------------------------------
Основна правила понашања возача бицикла на улици:
– мора водити рачуна да највише један метар буде удаљен од десне ивице коловоза
– у саобраћају не сме да испушта управљач или да склања ноге са педале
– забрањено је придржавање за друго возило
– забрањено је да има обе слушалице у ушима ако користи аудио-уређај
– забрањено је кретање аутопутем
– ако возе у друштву, онда на улици морају да возе у колони
– деца млађа од 12 година не смеју да возе бицикл на јавним путевима
– приликом скретања бициклиста је у обавези да осталим учесницима у саобраћају то најави тако што ће руком показати страну на коју намерава да скрене
– на бициклистичкој стази не сме се возити брзином већом од 35 километара на час
----------------------------------------------
Изнајмљивање – 400 динара по дану
Бицикл је и овог лета веома тражен и они који га немају, за 400 динара могу да га изнајме на цео дан. У спортским продавницама и продавницама бициклистичке опреме нови двоточкаши се могу пронаћи по цени од око 11.000 динара противвредности.
У „Тотал бајку”, модели „кобра”, намењени рекреативним возачима, коштају од 17.555 динара до 20.999 динара, колико кошта и модел „монитор лејди”, основни, са алуминијумским рамом, намењен дамама. „Каприолов”, „варанус” идеалан је за почетнике, а кошта 24.999 динара, док је за модел „пикник” потребно издвојити 11.900 динара.

Д. Спаловић

објављено: 30.07.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Pavlos: Ulazak Kosova u Savet Evrope zločin nad srpskim i grčkim narodom

  Podrškom prijemu Kosova u Savet Evrope, grčki poslanici u Parlamentarnoj skupštini Saveta Evrope (PSSE) podržavaju kršenje međunarodnog pr...