Κυριακή 26 Αυγούστου 2012

Обилазница око Београда – крајем 2014. године


Највећи проблем је што на неколико места аутопут прелази у магистрални пут (Фото Д. Јевремовић)
Обилазница око Београда коначно би требало да буде завршена крајем 2014. године. Када возила за сат времена прођу растојање од Батајнице до Бубањ потока политичари ће најзад изгубити своју омиљену предизборну играчку коју су користили у кампањама од 1990. године.
Да би била завршена обилазница преостаје изградња деонице од тунела Стражевица до Бубањ потока у дужини седам километара, за коју нова републичка влада треба да ратификује кредит Европске инвестиционе банке (ЕИБ) од 80 милиона евра, али и да обезбеди остатак новца. Изградњом последње деонице неће бити завршени радови, јер за изградњу пуног профила обилазнице од Батајнице до Бубањ потока, односно свих шест трака, потребно је прикупити још више од 200 милиона евра.
Сада је у припреми тендер који ће обухватити петљу Петлово брдо, део главног правца петље Орловача и повезивање тунела Стражевица и кружног пута. Ови радови ће бити финансирани из кредита ЕИБ-а.
Док не почне „напад” на последњу, неосвојену, трасу око Београда, радници се сада налазе на неколико пунктова, али њихов рад не угрожава кретање возила. Код петље Батајница при крају је израда насипа од песка, а у току су радови на постављању стубова за један од три моста. Ускоро би требало да почне изградња моста преко пруге, а очекују се радови на коловозној конструкцији, на одводњавању, заштити гасовода и измештању водоводних и канализационих цеви. Предвиђено је да ови радови буду завршени у првој половини 2013. године. На путу од петље Батајница до петље Добановци радници постављају хидроизолацију на неколико мостова и надвожњака.
Обилазница је на већем делу веома квалитетно урађена, коловоз је веома добро обележен и возачи могу пратећи саобраћајне знакове да заобиђу центар Београда. Ипак, путовање око Београда није без потешкоћа.
Највећи проблем је што на неколико места аутопут прелази у магистрални пут због чега сваког лета долази до саобраћајних незгода. Пре неколико дана, у року од сат времена, догодиле су се две саобраћајке на обилазници, када је повређено седморо људи од којих троје деце.
Предвиђено је да возила на обилазници могу да развију брзину до 120 километара на час, што је на већом делу трасе око главног града могуће урадити. Када возач изађе из модерно опремљеног тунела Стражевица, најмање што може да очекује је да не скида ногу са папучице гаса. То међутим није могуће, јер је асфалт на кружном путу слабијег квалитета.
Готово је невероватно да се на овом делу обилазнице на свега педесетак метара налазе чак два семафора! Чекајући да се два или три возила из правца Ресника укључе на главни пут, преко викенда на овом делу обилазнице формира се километарска колона тешких возила којима је за пролазак овог дела пута потребно најмање пола сата.
Обилазница је на неколико места мрачна што угрожава вожњу ноћу. Највише главобоље возачима задају тунели Липак и Железник у којима сијалице нису прорадиле од 2008. године, када су ови објекти отворени за саобраћај. Мрак су искористили лопови који су у последње три године однели опрему вредну око милион и по евра! Из контролних кућица у необезбеђеним тунелима, током 2010. године нестали су компјутери, опрема за видео надзор, делови вентилационих система, клима уређаји и бакарни каблови који се простиру читавом дужином и једног и другог тунела – на 1.400 метара.
Д. Спаловић
објављено: 26.08.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο ζήτημα της Αλβανίας η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει μια στρατηγική που να βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  💶 Χρήμα  ✝️ Εθνοτική ταυτότητα Το αλβανικό κράτος είναι μια πλαστή οντότητα όπου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες: Τους Τόσκηδες και τους ...