Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

„Велики фића” од данас у продаји


„Реч је о можда најбољем аутoмобилу који смо направили”, изјавио је први човек групације „Фијат-Крајслер” Серђо Маркионе. Нови модел „500Л” је универзалан аутомобил, подједнако добар и за градску вожњу и за дужа путовања
Крагујевац – Седам дана пре истека четири године од потписивања уговора државе и Фабрике италијанских аутомобила Торино о оснивању новог предузећа „Фијат аутомобили Србија“, у нашој земљи почиње да се продаје нови „Фијатов“ модел „500Л“. Уговор по коме је италијански произвођач власник 67, а држава 33 одсто капитала у новом предузећу потписан је 29. септембра 2008, а почетак продаје „великог фиће“ заказан је за данас.
Oд новог модела се много очекује. „Реч је о можда најбољем аутoмобилу који смо направили“, изјавио је  први човек групације „Фијат-Крајслер“ Серђо Маркионе.
Нови модел „500Л“ је универзалан аутомобил, подједнако добар и за градску вожњу и за дужа путовања. То му омогућава дужина од 4,15 метара и пространи гепек. У брошури коју је ФАС поделио дилерским кућама у Србији и Републици Српској стоји: „Са пртљажником од 400, односно 500 литара може комфорно носити пет путника и пет кофера, тако да можете уживати са својим пријатељима и породицом“.
Подсећања ради, слично је рекламиран и први аутомобил који је произведен у крагујевачкој фабрици – „застава 650“, односно „застава 750“. Било је то 18. октобра 1955, две године пошто је на радничком референдуму, са 96 одсто гласова „за“, одлучено да се у Србији изгради прва фабрика аутомобила на Балкану. Удружења власника „заставе 750“, из милоште названог „фића“, и данас се поносе својим љубимцем у коме је, како тврде, могуће „водити љубав у чак 39 различитих положаја“.
Почетак продаје „500Л“ биће крупним словима уписан у историју крагујевачке фабрике аутомобила, која ове године слави 59. рођендан.
Прве године рада, 1955, у фабрици је произведено 1.044 возила, а до сада је у Крагујевцу направљено готово пет милиона. Од тога је, у 76 држава света, извезено око 650.000 возила. Рекордне 1989, са „Заставиних“ трака је сишло 180.950 аутомобила, а од 23. јула 1985, када је почела реализација пројекта „Југо Америка“, на тржиште САД је испоручено 141.511 „југића“. Закључно са том годином, у фабрици је произведено 923.487 „фића“.
Претходне четири године, откако су наша држава и „Фијат“ склопили споразум о стратешком партнерству, обележили су обимни радови на реконструкцији 1,4 милиона квадратних метара старих „Заставиних“ хала, а у инфраструктурну мрежу и набавку најсавременијих јапанских робота фирме „Камацу“ уложено је око милијарду евра. Реч је, заправо, о највећој инвестицији у Србији у последњих двадесет пет година.
Ипак, имајући у виду бројне шансе које је „Застава“ пропустила у периоду пре распада СФРЈ, као и током деведесетих година прошлог века, када су у крагујевачку фабрику долазили представници „Фолксвагена“, „Реноа“ и неких корејских произвођача аутомобила, може се стећи утисак да је ова „Фијатова“ инвестиција помало закаснила.
Наиме, Првослав Раковић, творац „чуда“ које је изникло на левој обали Лепенице, још је седамдесетих година 20. века рекао да „Застава“ нема будућност ако се не повеже са великим произвођачем возила и одмах предложио да то буде „Фијат“. Јасно дефинисана намера преточена је у дело три деценије касније, када су сви, поготово наши политичари, почели да својатају Раковићеву идеју.
Иако није била спремна за рад, црвена врпца у новој фабрици је пресечена 16. априла ове године, а серијска производња, која подразумева монтажу 500 аутомобила дневно, према речима генералног директора ФАС Антонија Чезара Ферара, биће достигнута у октобру. У фабрици се тренутно ради у две смене, а у директну производњу укључено је око 600 радника. До краја 2012, према уговору са државом, ФАС је дужан да запосли 2.443 радника.
У овој години у тој фабрици ће бити произведено 26.400 аутомобила марке „500Л“, а током 2013. око 150.000. Влада Србије, како је више пута истакао министар финансија и привреде Млађан Динкић, рачуна на промет од око две милијарде евра, што би, имајући у виду да је 95 одсто производње намењено страном тржишту, требало да доведе до знатног смањења нашег спољнотрговинског дефицита. „Велики фића“, како је најављено, извозиће се у 100 земаља света, а највише се очекује од пласмана у САД.
----------------------------------------------
Дилерске куће
У саопштењу за „Политику“, ФАС је навео да је уговор о продаји „500Л“ склопио са десет дилерских кућа у Србији и Републици Српској, од којих је шест из Београда: „ФИАТ центар“, АК „Вождовац“, „Коле“, „Компресор“, „Радуловић аутомобили“, МСД (Звечка), „Стојанов“ Нови Сад, „Ауто грант“ Чачак, НИКОМ Крагујевац и „Маркет ауто“ Бањалука.
----------------------------------------------
Четири пакета опреме
Према подацима ФАС-а, купци ће моћи да рачунају на четири пакета опреме: „поп”, „поп стар”, „изи” и „лаунџ”. Међутим, неће се сви одмах наћи у продаји. Према информацијама које смо добили од дистрибутера за централну Србију, предузећа НИКОМ, у понуди ће се прво наћи „поп стар” варијанта. Овај пакет опреме садржи:
– даљинско откључавање и закључавање врата,
– серво-управљач подесив по висини и дубини,
– електричне подизаче предњих прозора,
– задњи брисач стакла и
– карго бокс.
АБС, ЕБД, ЕСП, АСР, МСР, ХИЛ ХОЛДЕР
– подешавање возачевог седишта по висини,
– ваздушни јастук за возача и сувозача,
– бочни ваздушни јастуци,
– утичница снаге 12 волти, за пуњење мобилног телефона,
– предња седишта са „фолд” и „тамбл” системом,
– браници у боји каросерије,
– додатни грејач за дизел мотор,
– „старт” и „стоп” стандард, такође за дизел,
– ретровизори у боји каросерије,
– задњи наслон за руку,
– темпомат,
– мануелни клима уређај,
– предиспозиција за радио,
– бочне заштитне лајсне (црно – хром),
– алуминијумске фелне „шеснаестица”.
Бране Карталовић
објављено: 22.09.2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο ζήτημα της Αλβανίας η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει μια στρατηγική που να βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  💶 Χρήμα  ✝️ Εθνοτική ταυτότητα Το αλβανικό κράτος είναι μια πλαστή οντότητα όπου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες: Τους Τόσκηδες και τους ...