Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Muzička radionica u Novom Bečeju čuva citru od zaborava

Mičik Bela je prvu citru napravio pre dvadesetak godina, a znanje je ukrao od oca i dede. Nasledio je radionicu, i danas pored brojnih obaveza s ljubavlju se posvećuje izradi ovog instrumenta.

Mičik Bela u svojoj radionici

Ovaj Novobečejac je među muzičarima odavno stekao reputaciju vrhunskog majstora za izradu i održavanje zaboravljenih instrumentata koji su sastavni deo vojvođanskog nasleđa. Godišnje napravi oko 10 instrumenata i kaže da citre uglavnom prodaje uglavnom po Vojvodini, a da su kupci mahom Mađari.


- Deda mi je govorio da je za majstora najvažnije da sam ispeče zanat, a ja sam do sada sam napravio oko 350 citri i verujem da sam dobro ispekao ovaj zanat. Na početku, kada sam počeo da izrađujem instrumente, izlagao sam ih na raznim festivalima narodnog stvaralaštva. Međutim, već odavno ne posećujem takve smotre jer svi kupci znaju za moju radionicu - kaže Bela.
 
Citre kupuju ljubitelji starih instrumenata

Pored posla u radionici Bela radi kao nastavnik veronauke, a bavi se i pčelarstvom.



- Nema velikih porudžbina kao nekada, ali pored kupaca iz Vojvodine često se jave i ljubitelji iz inostranstva koji su spremni da bez dvoumljenja plate za vrhunsku izradu. Nije instrument slanina i hleb pa da se kupuje svaki dan, ovo je ipak luksuzna roba. Za izradu jedne citre, potrebno mi je najmanje nedelju dana jer sastavljanje instrumenta je komplikovanije od izrade delova. Svaki deo mora posebno da se izrađuje, da se šmirgla, renda, suši... Ja citre ne farbam u bilo koju boju, već isključivo lakiram drvo - objašnjava Bela.


Majstor nesvakidašnjeg instrumenta kaže su za njega citre više i od hobija i od zanata, jer kako tvrdi, njen zvuk je svojevrsna oda lepoti muziciranja.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο ζήτημα της Αλβανίας η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει μια στρατηγική που να βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  💶 Χρήμα  ✝️ Εθνοτική ταυτότητα Το αλβανικό κράτος είναι μια πλαστή οντότητα όπου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες: Τους Τόσκηδες και τους ...