Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Έργα υποδομής άνω των 10 δις ευρώ στην Σερβία για το 2013

Ανταποκριτής του Balkans.com Business News

Η Κυβέρνηση της Σερβίας ανήγγειλε για φέτος την υλοποίηση μεγάλων έργων Υποδομής στη χώρα, αξίας πάνω από δέκα δισεκατομμύρια ευρώ, και για αυτό αναμένεται ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες θα δουλεύουν με πλήρες δυναμικό. Αυτά τα μεγάλα έργα Υποδομής προβλέπονται κυρίως στους τομείς της Ενέργειας και της κατασκευής οδικών αρτηριών. Για το θέμα γράφει η δημοσιογράφος Tamara Prodanović.

Η αρχή θα γίνει με την έναρξη των έργων κατασκευής του ρωσικού αεριαγωγού «South Stream», αξίας 1,7 δισεκατομμυρίου ευρώ, ένα σκέλος του οποίου θα περνάει από το έδαφος της Σερβίας, σε μήκος 472 χιλιομέτρων. Ένα τρίτο του κόστους αυτών των έργων θα το καλύψουν, από κοινού, η ρωσική επιχείρηση παραγωγής φυσικού αερίου «Gasprom», και η σερβική επιχείρηση «Srbijagas», και το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από τραπεζικά δάνεια. Οι πρώτες προμήθειες φυσικού αερίου στους Ευρωπαίους καταναλωτές αναμένεται να αρχίσουν το έτος 2015, και η Σερβία θα είναι σε θέση να εισπράξει, μόνο από τα διαμετακομιστικά τέλη, το ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο. Επίσης, το 2013 θα αρχίσει και η κατασκευή σκέλους αυτού του αεριαγωγού από τη Βουλγαρία προς τη Σερβία, αξίας 80 εκατομμύριων ευρώ. Θα κατασκευαστεί επίσης υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην θέση Itebej, της βόρειας σερβικής επαρχίας της Βοϊβοδίνας, η οποία θα καλύπτει το ένα τρίτο των ετήσιων αναγκών της Σερβίας σε φυσικό αέριο.

Οι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας Σερβίας (NIS) πρόκειται να επενδύουν, κάθε χρόνο, το ποσό των 500 εκατομμυρίων ευρώ για τον παραπέρα εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, καθώς και των Διυλιστηρίων Πετρελαίου στην πόλη Πάντσεβο. Επίσης, στη Σερβία σύντομα πρόκειται να λειτουργήσουν 200 νέα πρατήρια βενζίνης της NIS.

Στη συνέχεια, φέτος, θα αρχίσουν τα έργα κατασκευής δύο ακόμα τμημάτων της νέας Εθνικής Οδού, που θα συνδέσει το Βελιγράδι με την Ακτή της Νοτίου Αδριατικής. Επίσης προβλέπεται να αρχίσουν τα έργα κατασκευής της νέας Εθνικής Οδού από το Βελιγράδι προς το Μαυροβούνιο, μέσω του ορεινού όγκου Πέστερ. Αναμένεται να αρχίσουν και έργα κατασκευής ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει μερικές μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Σερβίας, βιομηχανικά κέντρα, με τον Οδικό Άξονα 10, που διασχίζει τη Σερβία από Βορρά προς Νότο (από τα σύνορα με την Ουγγαρία ως τα σύνορα με τα Σκόπια). Επίσης αναμένεται να γίνουν και έργα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής κατά μήκος του Οδικού Άξονα 10, και πρόκειται να αρχίσουν τα έργα κατασκευής δύο νέων γεφυρών, στον ποταμό Δούναβη, στο Νόβισαντ, και στην κωμόπολη Τσούπρια, δηλ. στον ποταμό Βελίκα Μόραβα. Τέλος, θα έχουμε και την έναρξη των έργων κατασκευής του νέου κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού του Βελιγραδίου, στην θέση Πρόκοπ, στα προάστια της πόλης. Αναμένονται πιστώσεις και δάνεια από την κινέζικη Τράπεζα ΕΞΙΜ, από το Αναπτυξιακό Ταμείο του Κουβέιτ, από το Ταμείο των Ενωμένων Αραβικών Εμιράτων, από τη Ρωσία, την Ιταλία και από πολλούς άλλους ξένους επενδυτές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο ζήτημα της Αλβανίας η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει μια στρατηγική που να βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  💶 Χρήμα  ✝️ Εθνοτική ταυτότητα Το αλβανικό κράτος είναι μια πλαστή οντότητα όπου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες: Τους Τόσκηδες και τους ...