Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

Мркоњић: Замена пројеката успорава руски кредит


БЕОГРАД – Руски партнери немају ништа против да се део руског кредита намењен градњи пруге Ваљево-Лозница преусмери на Коридор 10, кажу у Железницама Србије, а министар саобраћаја Милутин Мркоњић истиче ће замена пројеката успорити реализацију тог аранжмана и да мора да се поштује Мастер план развоја саобраћаја Србије који је договорен са ЕУ.
У српским железницама је речено Танјугу да су Руси сагласни да се новац преусмери на градњу пруге од Старе Пазове до Новог Сада на Коридору 10 и да је руским партнерима битно да се предвиђени новац инвестира.
„Подсећам све оне који говоре о томе, а пре свега људе са железнице, који би пре требало да науче - шта је то развој железнице, да постоји Мастер план саобраћаја до 2027”, нагласио је Мркоњић додајући да нисмо само ми у питању већ и ЕУ која је финансирала израду Мастер плана.
„Управо захваљујући неспособности железнице да направи пројектну документацију, ми смо једва саставили листу и ових пројеката које смо најзад успели да убацимо у програм”, казао је Мркоњић
Он је казао да је Коридор 10 пројекат број један, али да је тим планом предвиђен и завршетак пруге Ваљево - Лозница, која је део Јужне балканске трансверзале, која једино на том делу није завршена.
„Свака деоница носи нове две године померања, а то значи одлагање целог овог пакета за наредних пар година. Нисам спреман у томе да учествујем, али сам спреман да браним овај Мастер план - само оно што је у том плану и што смо уговорили треба испоштовати”, изричит је Мркоњић.
Он саветује људима на железници, који је сада воде, „да схвате да не почиње са њима ништа већ да треба да наставе оно што је до сада урађено и започето”.
Министар саобраћаја је нагласио да ни ти раније договорени пројекти нису потпуно готови, осим шест деоница на Коридору 10 и да су Руси били у праву када су нам приговарали.
Пруга Ваљево - Лозница је, како је рекао, већ 100 година у разним програмима развоја желзнице Србије, Југославије и Балкана, која је веома важна за теретни саобраћај.
„Никакве локалне ствари нису биле у питању”, истакао је Мркоњић коментаришући критике да је тај пројекат предвиђен само зато што је бивши челник железнице из Ваљева.
Министар је казао да ће железнички Коридор 10 кроз Србију бити завршен до 2020. године, када ће на целој траси пруга бити двоколосечна, електрифицирана и мешовита за брзине возова преко 160 километара на сат и навео да је потребно уложити око 4,5 милијарде евра.
Генерални директор Железница Србије Драгољуб Симоновић изјавио је Танјугу да ће део руског кредита намењеног изградњи пруге Ваљево - Лозница биће преусмерен на градњу пруге од Старе Пазове до Новог Сада.
Он је казао да је о томе разговарао са представницима руских железница у Москви када је потписан уговор о кредиту.
Челник српске железнице је најавио да ће радови финансирани руским кредитом од 800 милиона долара почети у марту изградњом другог колосека пруге од Београда до Панчева и градњом три деонице Коридора 10.
У Железницама Србије кажу да је раније било предвиђено 276 милиона евра за градњу пруге Ваљево - Лозница.
Симоновић је истакао да је његов став да не треба развлачити паре од кредита за железницу већ их сконцентрисати на Коридор 10 и Коридор 11 - део пруге Београд - Бар кроз Србију и да је о томе већ разговарао са појединим представницима владе

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ζήτω η 25η Μαρτίου

  Χρόνια πολλά Ελλάδα  Χρόνια πολλά Έλληνες