Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Naše sezonce zapošljavaju u Grčkoj, Španiji, Hrvatskoj...

Imati posao u Srbiji velika je stvar jer armija nezposlenih broji gotovo 800.000 ljudi pa je smanjenje nezaposlenosti prioritan zadatak ukoliko se žele pozitivni pomaci, što nije ni lako, a nije moguće ni brzo, ali se više ne sme čekati.
posao-trazenje
Ipak, postoje periodi u godini kada se prosto otvore radna mesta i zaposli veći broj ljudi nego uobičajeno, sezonski poslovi, koji su neka vrsta relaksacije stanja u toj oblasti jer smanjuju pritisak na šaltere službi i agencija za zapošljavalje. Tako, recimo sada, radnici iz Srbije mogu pronaći sezonski posao i van granica zemlje, a najtraženiji su oni s ugostiteljskom strukom. Posao se nudi u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Španiji, Grčkoj, Italiji, a interes da se dobije sezonski posao je ogroman: na oglas Agencije za zapošljavanje „Agava” za deset radnih mesta u Grčkoj već se javilo 14 kandidata, a oglas je tek otvoren, za posao roštilj-majstora u Italiji (četiri radna mesta) javilo se 22 zaintresovana, dok se za posao konobara u Španiji prijavilo 96 ljudi, a radnih mesta je deset.
Dakle, sezonski poslovi polako se bude, a osim onih u mestu stanovanja ili u blizini, potražnja za sezonskom radnom snagom na moru je sve veća. Radovi u polju još nisu počeli, ali je potreba za radnicima s tom strukom, ili bar za poslove u toj delatnosti, evidentna. Ipak, prošlog meseca u Vojvodini ta struka nije bila najtraženija jer je u februaru najveći broj zapošljavanja na određeno vreme zabeležen u oblastima geologije, rudarstva i metalurgije – 4.768, sledi oblast poljporivrede te proizvodnje i prerade hrane – 4.132, a onda delatnosti mašinstva i obrade metala – 1.884.
Direktor Agencije „Agava” Petar Dragičević ističe da su trenutno najtraženiji sezonci s ugostiteljskom strukom, što je i uobičajeno.
"Već smo dugo u ovom poslu i imamo veoma pozitivna iskustva i s poslodavcima i radnicima koji se angažuju za sezonske poslove u trajanju od tri ili šest meseci. Nakon prijave pravi se odabir kandidata, a posle razgovora i testiranja, poslednju reč daje poslodavac. Svi uslovi se dogovaraju pre početka posla, a pre nego što rad započne, poslodavac i radnik potpisuju ugovor kojim se to i potvrđuje", kaže Dragičević.
Dragičević naglašava da su uslovi različiti, ali uglavnom poslodavac, uz platu, koja zavisi od vrste posla (i za naše uslove je dosta dobra) obezbeđuje i stan i hranu, a veoma često i putne troškove. On ističe i da radnici moraju biti načisto s tim da se potpisani uslovi ugovora moraju poštovati, ali da se to odnosi i na poslodavce. Budući da sarađuju s poslodavcima, ali i radnicima iz celog regiona, od Slovenije preko Bugarske do Grčke, Dragičević ukazuje na to da do posla lakše dolaze oni koji žive u nekoj od zemalja Evropske unije, ili bar poseduju pasoš neke od tih zemalja.
"Do posla u zemaljama EU radnici iz Srbije najlakše dolaze ukoliko neka firma iz naše zemlje ima kooperaciju s firmom iz EU, ali i kad su u pitanju deficitarna zanimanja, kao što su kuvari, građevinski radnici, varioci i medicinsko osoblje. Takođe, naši građani rado su viđeni kao radnici u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, u ugostiteljstvu – od sobarica pa do menayera, gde se posao uglavnom zasniva na dve godine, a neretko se traže i IT stručnjaci, ali i električari", kaže Dragičević.
Što se tiče Pokrajinske službe za zapošljavanje, iz te institucije kažu da je prošlog meseca u Vojvodini bilo registrovano 638 prijavljenih potreba za zapošljavanjem, od kojih je 500, ili 78,4 odsto, na određeno vreme. Istovremeno, bilo je 24.442 zapošljavanja, gde takođe preovlađuju poslovi na određeno vreme – 24.401, ili 83,5 odsto. U februaru prošle godine, bilo je 526 prijavljenih potreba za zapošljavanjem, od čega 378, ili 71,9 odsto, na određeno vreme, a kada se uporede februar prošle i ove godine, u PSZ-u kažu da se beleži porast ukupnog broja prijavljenih potreba za zapošljavanjem, kao i porast prijavljenih potreba za zapošljavanjem na određeno vreme.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο ζήτημα της Αλβανίας η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει μια στρατηγική που να βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  💶 Χρήμα  ✝️ Εθνοτική ταυτότητα Το αλβανικό κράτος είναι μια πλαστή οντότητα όπου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες: Τους Τόσκηδες και τους ...