Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014

Kajmak, šalter, promaja i je*i ga: Stranac opisao Srbiju azbukom od A do Ш

"Počeo sam da živim sa svojom verenicom u Beogradu, glavnom gradu Srbije. Moj san se konačno ostvario. Uživam da živim ovde, ali u stranoj sam zemlji i stvari nisu uvek kao kod mene kući. Pokušao sam sve svoje utiske da sumiram u srpskoj azbuci - napisao je Fabijan Vendrig iz Holandije na svom blogu.

On je kroz sva slova azbuke opisao Srbiju svojim prijateljima iz inostranstva.

 




A kao autobus
Autobusi idu kroz celu zemlju, ali za njih ti treba vreme i strpljenje. U Beogradu ima mnogo autobusa i to je moj način transporta tamo. Svako jutro krenem 601 ili 65 i 88) i to je savršen način da vežbaš guranje i disanje, jer je svako jutro oromna gužva. Pored ovog manjeg problema ja ipak svakog dana idem autobusom, ali možda je definitivno vreme da odrastem i kupim kola (Zastavu možda? Vidite pod Z).


B kao Busplus

Svakog dana bi trebalo da ga koristimo, ali zapravo koristi ga samo polovina ljudi. Danas policija mora da zaštiti kontrolore busplusa. Jednog dana sve će to biti u redu (putnici i kontrolori će biti prijatelji).


V za Vojvodinu

Vojvodina je region u Srbiji i ima autonomiju. Pre Prvog svetskog rata pripadao je Austriji, a onda je bio deo Jugoslavije, a zatim su se i ove zemlje raščlanile pa su ostale u uniji Srbija i Crna Gora, a onda od 2006. godine ostala je samo Srbija. Pratite li me?
Kako god, poenta je da je ovaj predeo uglavno ravan, ljudi su nekako sporiji i govore sa akcentom. To je za sada jedini koji mogu da razlikujem.


G za gostoprimstvo

Srbi su jako gostoprimljivi ljudi. Nemojte da se iznenadite ako vas na piće ili ručak pozove neko koga ste tek upoznali. To je sjajno. Ljudi uglavnom služe vodu, kafu i rakiju kada gosti dođu kod njih kući. Mi sada pokušavamo da radimo isto kod naše kuće.


D kao dečko

Ovo se koristi na mnogo raznih načina. Stariji ljudi mi se tako obraćaju i to ja to smatram komplimentom. Kada pređem glavnu ulicu u blizini Ade policajac koji reguliše saobraćaj mi dobaci: “Hajde dečko”.


Đ kao Đevrek

Kažu da je ovo tipična srpska hrana i najbolja je naravno. Ja nisam u situaciji da to sudim, ali da je ukus dobar ne mogu da poreknem.


E za Eksime

Do sada nisam primetio Eskime u Srbiji. Siguran sam da ću ih primetiti kada počne zima pošto je u Srbiji sve moguće


Ž kao železnica

Srpska Železnica ima vozove koji prevoze od tačke A do B i od B do C pa od D do A, kao svaka druga železnica na svetu. Jedna je posebno lepa i pravo je umetničko delo ljudskog inženjeringa. Sagrađena je za vreme Tita i ide od Beograda do Bara (današnja Crna Gora). Ja sam ljubitelj vozova i žao mi je da ih vidim u ovako lošem stanju u ovoj zemlji, ali uvek ima nade da će se siutacija popraviti. Pre nekoliko godina novi vozovi su kupljeni od Rusije i nadam se da će uskoro biti novih investicija tu pa ću moći da napustim autobuse definitivno.


Z kao Zastava

Srpska zastava i zastava fića.


I kao Izvinite

Moram da priznam da su Srbi veoma ljubazni (mnogo ljubazniji od Holanđana). Ovu reč možete da koristite kada nešto zabrljate (na primer kada nekome zgazite nogu u autobusu 601) i pali.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ζήτω η 25η Μαρτίου

  Χρόνια πολλά Ελλάδα  Χρόνια πολλά Έλληνες