Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Lekcije za preduzetnike i one koji to žele da postanu

Za mnoge preduzetnike put do finansijskog uspeha je dug i bolan, dok se kod onih drugih brzo, kao magijom, sklope kockice.
preduzetnistvo-1
Jason DeMers, osnivač i generalni direktor kompanije AudienceBloom, smatra da brz uspeh nema nikakve veze sa magijom već da je to rezultat do kog preduzetnik dolazi kada razume bitnost učenja, prilagođavanja i rasta sa sopstvenim biznisom.
DeMers predlaže sledeće lekcije koje, jednom naučene, garantuju dugoročan, zdrav i održiv biznis:
1. Mušterija nije uvek u pravu. Od samog starta biznisa ljudi vam govore: ’Mušterija je uvek u pravu’, i vi pokušavate na sve načine da im izađete u susret i da im udovoljite, čak i kada očigledno oni to nisu. Na taj način možete naštetiti sebi, svojim zaposlenima i svojim mušterijama. Imajte razumevanja prema klijentima, ali pre svega imajte poštovanja prema sebi.
2. Vreme je novac. Resurse poput novca, mušterija i ideja, uvek možete da steknete, ali vreme ne, ono je uvek ograničeno. Jedan od načina da budete sigurni da je vaše vreme utrošeno na najbolji način, jeste da odredite kolika bi bio plaćen zadatak koji obavljate. Ukoliko postoji neko ko bi obavio isti zadatak za manje para, prepustite im posao, a vi se fokusirajte na bitnije poslove, poslove koji će vašoj firmi doneti prihod.
3. Nije sav novac dobar. Ovo je lekcija koju teško savladavaju preduzetnici koji su na početku svoje karijere. Kada započinjete posao, lako ćete upasti u zamku uzimanja novca od svakoga ko vam ga ponudi. Problem je u tome što nisu sve mušterije ili klijenti vredni toga. Izbegavajte klijente koji vam oduzimaju previše vremena, koji stalno imaju nerealna očekivanja ili koji su jednostavno užasni za saradnju.
4. Ne postoje prečice u marketingu. Jeftin marketing će vam uštedeti novac na kratke staze ali može oštetiti reputaciju vašeg brenda za daleko duži period.
5. Potražite pomoć sa strane. Ukoliko nemate dovoljno zaposlenih unutar kompanije, potražite pomoć sa strane. Mnogi preduzetnici upošljavaju ljude koji od svojih kuća obavljaju određene jednostavnije zadatke, i na taj obezbeđuju sebi vreme za bitnije zadatke.
6. Razvijajte lični brend paralelno sa brendom kompanije. Mnogi preduzetnici prave grešku i fokusiraju se na izgradnju brenda kompanije zapostavljajući svoj lični brend. Međutim, lični brend je ono što će vas odvojiti od konkurencije, što će vam dati autoritet i kredibilitet u polju kojim se bavite.
7. Posao je život, a život je previše kratak da biste mrzeli svoj posao. Uspostavljanje ravnoteže između posla i privatnog života je nešto sa čim mnogi preduzetnici imaju problem. Ali kada ste strastveni u svom poslu i kada težite sopstvenoj sreći i sreći svojih zaposlenih, onda posao nije nešto čime samo finansirate svoj privatni život.
8. Zaposlite ljude koji su pametniji od vas. Uvek će biti pametnijih ljudi od vas, a kada ih pronađete, dajte im posao. Usredsredite se na zadatke u kojima ste najbolji, a svojim zaposlenim dajte slobodu da učine isto.
9. Ono što je najbolje, nije uvek najbolje za vaše mušterije. Posebno kada se tek započinje s poslom, mnogi preduzetnici se čvrsto drže ‘najboljeg načina’ za obavljanje nečega. Ali oni još uvek ne poznaju svoje mušterije ili klijente. Savet je da počnete sa ‘najboljim načinom’, a zatim da ga prilagodite u zavisnosti od specifičnih potreba vaših klijenata.
10. Uradite, pa makar i nesavršeno. Planiranje, strategija i razmatranje opcija, jesu bitni pri pokretanju biznisa, ali kad tad morate da se usudite i jednostavno uradite to što ste planirali. Bolje da uradite nešto nesavršeno, nego da ne uradite ništa savršeno.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ζήτω η 25η Μαρτίου

  Χρόνια πολλά Ελλάδα  Χρόνια πολλά Έλληνες