Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Srpski ULTRA SPECIJALAC pretrčao 702 km, na Svetskom kupu u ultramaratonu u Atini osvojio zlato


Jovica Spajić saj policija specijalac srbija maratonac

Kada je prošle godine u julu Jovica Spajić, pripadnik Specijalne antiterorističke jedinice MUP-a i državni reprezentativac u ultramaratonu, savladao kalifornijsku „Dolinu smrti” i za 29 sati pretrčao 217 kilometara pustinje, mislio je da ništa slično neće ponoviti.

Međutim, prevario se. Pre nekoliko dana on je u Atini na Svetskom kupu u ultramaratonu, trčeći šest dana bez prestanka „u mestu”, prešao 702 kilometra, osvojio zlatnu medalju i postavio novi državni rekord Srbije.
– Staza je bila je betonska, duga kilometar. Nas šezdesetak trebalo je da na toj razdaljini pretrči što više kilometara za šest dana i noći. Mogli smo da se odmaramo i spavamo, ali pored staze.
Trka je bila mentalno veoma zahtevna jer se bukvalno danima vrtite samo tamo-ovamo. Zbog toga je motivacija da se ona uspešno okonča morala biti izuzetno jaka.
Meni su kao i svaki put dodatnu snagu davale vera i molitva, ali i moralna obaveza, jer trčanjem predstavljam svoju porodicu, jedinicu, našu istoriju i kulturu – ističe Jovica.

U kriznim momentima, kada takmičari traže razlog da stanu i postavljaju sebi pitanja zašto sve to rade, Jovica iz „pete” izvuče lepe trenutke, ljude i mesta gde je boravio, pa savlada sve prepreke i nastavi dalje.
Da bi rezultat bio regularan, na početku i na kraju staze nalazila se komisija, a takmičari su sve vreme nosili uređaj za merenje brzine i kilometraže.
Trka u Atini za Jovicu je bila jedna od najtežih. Sa njim nije bio njegov tim koji ga je dosad pratio na takmičenjima. Nije imao ni posebnu hranu koju inače koristi, jeo je suvo voće, džem i hleb, a uzimao taman toliko tečnosti da ne dehidrira.
Zbog toga je oslabio više od pet kilograma, pa će mu za oporavak biti potrebno bar desetak dana. O uspehu koji je Spajić ostvario najbolje svedoči podatak da je trku od 60 najboljih svetskih ultramaratonaca završilo samo 12 najizdržljivijih.
– Bilo je i meni teško. Prvih dan, dva trčao sam i po 19-20 sati. Pravio sam samo kraće pauze. Posle toga sam ipak morao da trčim taktički, većom brzinom po nekoliko sati, a zatim da se duže odmaram.
Imao sam problema sa mišićima, zglobovima, Ahilovom petom, a zbog otoka nogu dva para patika, koje sam potpuno uništio, nisam mogao da izujem, već sam ih isekao nožem. Ali sve je to „normalno”, drugim ljudima su bukvalno pucale tetive, iskakali zglobovi, tako da sam ja dobro prošao – ističe Jovica.
Takmičar koji je osvojio drugo mesto pretrčao je „samo” 680 kilometara

Medalje i rekordi
Prošle godine na međunarodnoj ultramaratonskoj trci „Badwater 135” u Kaliforniji, SAD, Jovica je osvojio osmo mesto u konkurenciji od 100 takmičara i bio najbolje plasirani učesnik iz Evrope.
Staza je bila dugačka 217 kilometara i protezala se kroz jedan od najsurovijih terena na svetu – „Dolinu smrti”.
U 2014. godini ovaj odvažni i skromni pripadnik SAJ osvojio je čak šest medalja i postavio dva državna rekorda –  na Paliću je za 24 časa pretrčao stazu dužine 223 kilometra, dok je na trci „Icarus Florida Ultra Fest” u Fort Loderdejlu na Floridi za šest dana istrčao 682,3 kilometra.
Sada je taj rekord oborio u Atini.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου