Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Kriza "pojela" hipermarkete u Srbiji



Srpsko tržište već nekoliko godina nije dobilo nove hipermarkete, dok se u već postojećim, smanjila kvadratura i prodajni prostor je podelilo više trgovaca.

Glavni krivac za nestanak hipermarketa je veliki pad kupovne moći potrošača koji su se okrenuli malim kupovinama u lokalnim marketima. Pojedini centri su zatvoreni, poput subotičkog METRO-a koji se prostirao na 10.000 kvadratnih metara i šabačkog DIS-a.
Slična situacija je i u ostalim gradvima širom Srbije. Iako su spadali u manje hipermarkete, nekadašnji INTEREX objekti, danas AMAN Plus dobili su veliki broj zakupaca, dok je površina marketa smanjena. Od preuzimanja Hiper Corta najvećeg hipermarketa u Srbiji koji se nalazi u Šoping centru Zmaj, trgovački lanac DIS, smanjio je kvadraturu svog najvećeg maloprodajnog objekta u svom sistemu.
Najveći trgovac u Srbiji, Ahold Delhaize, već duži vremenski period nije otvarao nove TEMPO centre, a pojedini, kao što su TEMPO Ada i TEMPO Kraljevo dobili su prodavce nameštaja. Na mestu jednog od prvog hipermarketa u Beogradu, Idea Extra, danas se nalazi Extra centar sa velikim broj brendova. Roda hipermarketi uglavnom nisu smanjivali svoju prodajnu površinu, dok je veliki broj lokala u sklopu Roda centara zatvoren. Veliki objekti grčkog Veropoulosa i domaćeg Univerexporta nisu smanjivali prodajnu površinu, dok je u dva Super Vera površina povećana dolaskom brenda JUMBO. Ostali trgovinski lanci koji posluju kod nas, Gomex, PerSu, SP marketi i Aroma marketi ne poseduju objekte velikog formata.
Za sada nema najava da će neko od trgovaca graditi hipermarkete, a ekspanzija se nastavlja sa otvaranjem novih Shop&Go, Maxi, Idea, Aroma, PerSu, Gomex i Aman marketa i supermarketa.
Situacija u zemljama u okruženju je nešto bolja. Bukurešt je za samo nekoliko meseci dobio više Carrefour hipermarketa, Sofija je dobila nove Pikadili i Fantastiko hipermarkete, dok je u Mađarskoj otvoren veliki broj Interspar i Tesco hipermarketa. Grčka je i pored velike krize, dobila velike Masoutis, METRO i AB Vassilopoulos objekte, dok su u susednoj Bosni otvoreni novi ROBOT, Bingo, NAMEX i Tropic hipermarketi.
Izvor: Retail Serbia - http://www.retailserbia.com/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στο ζήτημα της Αλβανίας η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει μια στρατηγική που να βασίζεται σε δύο παράγοντες:

  💶 Χρήμα  ✝️ Εθνοτική ταυτότητα Το αλβανικό κράτος είναι μια πλαστή οντότητα όπου χωρίζεται σε δύο μεγάλες ομάδες: Τους Τόσκηδες και τους ...