Παρασκευή 19 Μαΐου 2017

Белия лебед“, МиГ-35 и конкурентът F-35

              
Източник на Снимка : Kollektsiya.ru
Дългосрочната стратегия за развитието на авиационната промишленост в Русия предвижда, вместо сегашните предприятия, които работят на пълен цикъл, да бъдат създадени специализирани заводи. Това трябва да намали разноските на Обединената авиостроителна компания за производство на самолети. Особено внимание ще се обърне на отбраната, най-вече на бомбардировача Ту-160, чийто пуск ще бъде осъществен в най-скоро време.
Плановете до 2035 г. са, да се произведат над 550 самолета на военно-транспортната авиация. Очакванията са делът на Русия на военния авиационен пазар да нарастне от 20% на 45%, като основното производство ще е на военни самолети. Бомбардировачът, известен с псевдонима „Белия лебед“ („Блекджек“ по класификацията на НАТО) не се произвежда от 2008 г., но се очаква през 2022 г. линията за производството му отново да заработи. Ту-160 ще бъде модернизиран като Ту-160 М2. Самолетът ще е изцяло обновен и ще носи крилати ракети. Руските ВВС вероятно ще поръчат от 30 до 50 такива машини.
Въпреки очевидните предимства на руската бойна авиация, ще бъде много трудно, тя да се превърне в успешен бизнес продукт. Мнозина специалисти се съмняват, че световните потребители ще поискат да купят много бойни самолети, въпреки че производствените мощности имат готовност за подобен мащаб. Авиационният военен комплекс на Русия може да пуска по 120-130 бойни самолета годишно, но експертите не очакват в бъдещите две десетилетия надпреварата във въоръжаването да провокира ръст на поръчките. Обединената авиостроителна компания даже е изразила безпокойство от намаляване на държавните поръчки. Колко самолета ще купи Министерството на отбраната до 2035 г. засега е загадка. А оскъпяването на строителството на самолетите на фона на тяхните увеличени възможности, при все по-новите поколения летящи машини, води до съкращаване на поръчките.
Традиционен партньор за руския експорт на авиационна бойна техника е Китай. Но успехите на собствената им авиационна промишленост елиминират необходимостта от поръчка на руска бойна авиотехника. И Китай вероятно няма да купи пето поколение самолети от Русия. Другият голям пазар е Индия. Позициите на Русия в тази държава са традиционно силни и очакванията са, че мащабът на експорта за Индия ще се запази. Основният проблем е, че Индия желае да купи лек изтребител с един двигател, какъвто в момента Обединената авиостроителна компания (ОАК) няма. За да присъства на световния пазар, на Русия и е нужен конкурент на американския F-35 – лек, евтин и многоцелеви самолет. Ако бъде създаден такъв изтребител пето поколение, за което има заявка, перспективите на Русия ще са повече от привлекателни, коментират авиоспециалисти. Според тях, в сегмента на военно-транспортната авиация, Русия не произвежда серийно леки и средни транспортни самолети. Модернизираният Ил-76 има перспективи, но големи сделки все още не са сключени, според директора на отрасловата агенция „Авиапорт“ Олег Пантелеев.
В Обединената авиостроителна компания обръщат внимание на икономическите и пазарните цели, затова ще произвеждат толкова самолети, колкото могат да се реализират. Производствените мощности на руския военно-промишлен комплекс предполагат до 2035 г. да се построят 550 самолета на военно-транспортната авиация и 2350 бойни изтребители и специализирана авиация, но това не означава, че капацитетът ще бъде изпълнен.
Източник: life.ru
(със съкращения)
Превод: analizi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Pavlos: Ulazak Kosova u Savet Evrope zločin nad srpskim i grčkim narodom

  Podrškom prijemu Kosova u Savet Evrope, grčki poslanici u Parlamentarnoj skupštini Saveta Evrope (PSSE) podržavaju kršenje međunarodnog pr...