Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017

Υπαρχουν πολλοι ωραιοι Ελληνες ,οριστε μιαν ιστορια ενος απο αυτους Gregory Nikolaou

ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ!!!
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ.
ΤΟΠΟΣ: VILUSI, Σερβικο χωριο στα συνορα Μαυροβουνιου με την Βοσνια-Ερζεγοβινη.Παρατηρητηριο ΟΗΕ υψομετρο 1000 μετρα.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : ΒΡΑΔΥ της 24 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1993, παραμονη Χριστουγεννων.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ : ICFY για την επιτηρηση του embargo προς και απο τη Βοσνια απο ομαδα παρατηρητων ΟΗΕ.
Παραμονη Χριστουγεννων. Κατω στα 5 χλμ στην κοιλαδα NUDO, λιγα χιλιομετρα πριν το TREBINJE μαινονται οι συγκρουσεις Μουσουλμανων και Σερβων της Βοσνιας. Οι εκρηξεις και οι λαμψεις φωτιζουν το σκοταδι στο καταχιονισμενο παρατηρητηριο. Λογω παραμονης Χριστουγεννων, εβγαλα ενα μπουκαλι κρασι και εκατσα για λιγο με τους Μαυροβουνιους στρατιωτες που ησαν για την φυλαξη μας οι οποιοι ειχαν αναψει φωτια με ξυλα βαλανιδιας. Μετα ως επικεφαλης του παρατηρητηριου αφου επιθεωρησα τα 4 σημεια ελεγχου και επεβλεψα την αλλαγη βαρδιας του παρατηρητη (ανελαβε υπηρεσια ο Φινλανδος HEIKKI) αποσυρθηκα κατα τις 12 τα μεσανυχτα στο τροχοσπιτο για υπνο. Μεσα στη ζεστασια του τροχοσπιτου και πριν καλα καλα να με παρει ο υπνος ο MLADEN, o εμπιστος και καλος φιλος (στρατιωτης Μαυροβουνιος απο το NIKSIC) μου κτυπα την πορτα. :" Komandant iedno grcko aftobus na granitsa!!! ¨"Αρχηγε, ενα Ελληνικο λεωφορειο στο συνορο". Πεταγομαι απο το κρεβατι μου και φορω τις φορμες μου με το ελληνικο εθνοσημο στο στηθος και κατεβαινω στα 50 μετρα στο φυλακιο. Σημειωτεον οτι υπηρχε απαγορευση κυκλοφοριας απο και προς τη Βοσνια. Συναντω τον HEIKKI τον Φινλανδο και μου αναφερει οτι εχει σταματημενο ενα Ελληνικο
Λεωφορειο. Μολις γυριζω το βλεμμα μου προς το λεωφορειο διακρινω το "RELAX TRAVEL THESSALONIKI". Ωχ Θεε μου αναρρωτηθηκα, τετοια ωρα 2-3 το πρωι να ερχεται λεωφορειο Ελληνικο απο την εμπολεμη ζωνη, εδω στην ακρη του κοσμου κατι θα συμβαινει. Αναιβαινω στο λεωφορειο και αντικρυζω εναν σεβασμιο παπα και καμμια εικοσαρια επιβατες στην πλειοψηφια τους γυναικες. Ολοι τους τρομοκρατημενοι απο το βλοσυρο υφος του Heikki που τους διεταξε να επιστρεψουν πισω στο TREBINJE που μαινονταν οι μαχες. Τους μιλησα αμεσως Ελληνικα, αμεσως ο Παπας μου συστηθηκε. Πατερ Γερβασιος Ραπτοπουλος Αρχιμανδριτης και υπευθυνος την Αδελφοτητος ΟΣΙΑΣ ΞΕΝΗΣ στην Περαια Θεσσαλονικης. Εμεινα αναυδος, ειχα μπροστα μου τον πατερα Γερβασιο, τον επωνομαζομενο Αγιο των φυλακισμενων. Με πολυ σεβασμο του εξηγησα οτι κανονικα πρεπει να γυρισουν πισω. Ξαφνικα μου ηλθε μια ιδεα στο μυαλο μου. Ειπα στον οδηγο του λεωφορειου να γυρισει 200 μετρα πισω σε ενα προχειρο ανοιγμα του δρομου να σβησει τα φωτα του λεωφορειου και να περιμενει μεχρι να δω τι θα κανω. Παντα στο τροχοσπιτο ειχα κανα δυο μπουκαλια κονιακ ΜΕΤΑΧΑ παροτι δεν ειμαι φιλος του αλκοολ.Γνωριζα ομως οτι ο Heikki, λατρευε το κονιακ.Συνεννοουμαι με τον εμπιστο μου MLADEN να παρει τα ε2 αυτα μπουκαλια και να κανουν "παρεα" τον Φινλανδο. Οταν ολα θα ειναι ετοιμα να με ειδοποιησει. Ετσι και εγινε. Μετα απο καμμια ωρα εμφανιζεται ο Mladen χαρουμενος διοτι εκανε καλα τη δουλεια του. Ο Ηeikki ηταν πιτα, τυφλα στο μεθυσι. Τοτε κατεβαινω στο φυλακιο και βλεπω τον Φινλανδο που μολις καταφερν να μου ψελλισει " I am sorry chief!!". Αφου τον επεπληξα για το οτι μεθυσε τον διεταξα να παει για υπνο αμεσως και θα καθησω εγω στη θεση του, του ζητησα δε να παρουσιαστει στο γραφειο μου την αλλη μερα.Τον σηκωσαν ο Mladen και οι αλλοι και τον μετεφεραν στη σκηνη του. Το ροχαλητο του ακουγοταν!!! Ειπα στον Mladen να παει με το jeep και να φερει το λεωφορειο στο φυλακιο ελεγχου. Ετσι και εγινε. Μολις ηλθε το λεωφορειο τοτε ειπα στον π. Γερβασιο οτι ειμαι απο την Περαια.Δακρυσε ο ανθρωπος απο συγκινηση που ρισκαρα την καριερα μου προκειμενου να γλυτωσουν οι ανθρωποι αυτοι απο τον πολεμο. Τοτε μου εκμυστηρευτηκε οτι ο λογος που βρεθηκαν στην περιοχη ηταν ανθρωπιστικος. Εφεραν τροφιμα στον Επισκοπο της Ερζεγοβινης Αθανασιο Γιεφτιτς που συντηρουσε ενα ολοκληρο ορφανοτροφειο με ορφανα του πολεμου. Τοτε μου εφυγε καθε ιχνος τυψης για το καθηκον μου. Τους συνεστησα να ανηφορησουν αμεσως χωρις καμμια σταση για το TITOGRAD (σημερινη PODGORICA, πρωτευουσα του Μαυροβουνιου), οπου θα ειχαν συναντηση με τον Αρχιεπισκοπο Αμφιλοχιο. Ετσι και εγινε. Αναχωρησαν βιαστικα ..........................................
ΝΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑ.ΚΑΙ ΑΝ ΧΡΕΙΑΖΟΤΑΝ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΑ ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ!!!!! ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΡΙΣΚΑΡΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΟΡΦΑΝΑ, Η ΑΛΛΟΥΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ ΠΑΝΤΟΣ ΑΛΛΟΥ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ.
Μετα απο 5-6 ημερες επεστρεψα με αδεια λιγων ημερων στην Περαια και επισκεφθηκα την ΟΣΙΑ ΞΕΝΗ για να εκκλησιαστω. Εξελιχθηκαν συγκινητικες στιγμες οταν με ειδε ο π. Γερβασιος. Διεκοψε τη Θεια Λειτουργια και ανεφερε το περιστατικο στο εκκλησιασμα. Μετα τα ειπαμε για λιγο στο γραφειο της Αδελφοτητας. Εκει μου εδειξε και το περιοδικο που εξεδιδε οπου ανεφερε το περιστατικο. Αισθανθηκα περηφανος. Λυπαμαι ομως για τον HEIKKI, τον οποιο βεβαιως και δεν τιμωρησα (οινοποσια κατα τη διαρκεια της υπηρεσιας) .......Ετσι επρεπε να γινει...
ΗΤΑΝ 24 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1993 εικοσιτρια χρονια πριν..
Γρηγορης Νικολαου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ζήτω η 25η Μαρτίου

  Χρόνια πολλά Ελλάδα  Χρόνια πολλά Έλληνες