Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

ЗБОГ НИСКЕ ЦЕНЕ ОТКУПА ВОЋАРИ КРЧЕ ШЉИВИКЕ

Чачак – Прве економске односе са Америком Србија је започела управо извозом шљиве, који је започет још у време кнеза Михаила Обреновића, пре 150 година.
SLJIVA 450x254 ЗБОГ НИСКЕ ЦЕНЕ ОТКУПА ВОЋАРИ КРЧЕ ШЉИВИКЕПочетком 20. века извезли смо више од 25 000 тона, а данас, готово читав век касније, та бројка је скоро 20 пута мања, па наса стратешка сировина труне по баштама, а поједини воћари незадовољни откупном ценом крче шљивике и секу стабла. Ове године род шљиве је рекордан, али интересовање за откуп је мало, а цена, кажу воћари, срамно ниска, па производња овог воћа представља пример како и родна година може бити проблем за пољопривреднике.
Милоје Томић, воћар из Миоковаца, демонстративно је започео сечу стабала у свом шљивику, разочаран, јер је у ову производњу деценијама улагао, а, како истиче, сада је она обезвређена и не даје резултате. „Због ниске цене и лошег пласмана, не могу да продам шљиве, цена је 10 динара по килограму, то ничему не води, па сам принуђен да је сечем под родом, а на жалост у такву ситуацију нас је довело друштво“, навео је он у изјави Гласу западне Србије.
Милија Лучић из истог села има 2,5 хектара под овом некада драгоценом воћком, такође сматра да су услови за гајење шљива веома тешки и неповољни. „Род је ове године огроман, и никад бољи, цена је била 10 динара, сада је 8, а откуп је стао. Друго, између произвођача и прерађивача нема никаквог контакта, монопол имају откупљивачи“, рекао је он.
Председник Управног одбора Удружења воћара „Миоковачка кајсија“, Војкан Томић, истиче да се за килограм шљиве у продавници могу добити две жваке. Према његовим речима, нема заинтересованих купаца, чак ни по овако ниској цени, те је откуп у чачанским селима обустављен.
Дарко Топаловић, откупљивач, каже да је у протеклих седам дана од пољопривредника овог краја купио око 300 тона шљива, наводећи да је понуда била огромна, и да потражња на тржишту диктира откуп.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ιστορική μάρκα Yugo, γνωστή από τη δεκαετία του 1980 για τα προσιτά της αυτοκίνητα, ενδέχεται να κάνει την επιστροφή της

Τα δικαιώματα της επωνυμίας ανήκουν πλέον στη γερμανική Globo GmbH, πίσω από την οποία βρίσκεται ο Alexander Bjelic. Σε συνεργασία με τον Σ...