Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

PAKLENI NOVEMBAR - POSKUPLJUJU STRUJA , MLECNI PROIZVODI , COKOLADE , GORIVO

Pred nama je novi udar na potrošački džep. Kako pišu domaći mediji, mlečni proizvodi, smrznuto i konzervisano povrće, topli napici i sokovi, kao i sredstva za negu lepote su samo neki od proizvoda koji će početkom novembra dobiti novu, višu cenu.

 

Kada su u pitanju mlečni proizvodi, većina sireva poskupeće čak za 10 odsto, dok će prerađeno i smrznuto povrće imati novu, višu cenu za čak 20 odsto. Topli napici, među kojima je i topla čokolada biće skuplji za 15 odsto, a sokovi pojedinih proizvođača u proseku za šest do 10 odsto.

 

Kada su u pitanju proizvodi za negu lepote, njihovo poskupljenje će biti neznatno, oko dva odsto. Profesor ekonomije, Mlađen Kovačević kaže za „Alo!“ da je nepijatno iznenađen kako cene poljoprivredno – prehrambenih proizvoda sve više rastu, s obzirom da je poljoprivredna proizvodnja ove godine bila izuzetno dobra i da je ostvarila rast od 15 odsto.

 

– Posebno je van svake ekonomske logike da cene rastu ako znamo da su plate i penzije smanjene, trgovina može da povećava cene ali bi na kraju mogla da ostane kratkih rukava. A još ako je poljoprivreda ostvarila visok rast, kao što jeste, to znači da cene poljoprivredno – prehrambenih proizvoda treba da padaju – ističe on i dodaje: – Trgovci koriste povećanje cene goriva i električne energije kao izgovor za poskupljenja. To je psihološki efekat, inflatorna očekivanja rastu i ona doprinose da se povećavaju cene i kad treba i kad ne treba. Po rečima ekonomiste Ljubomira Madžara poskupljenja zasigurno nisu izazvana povećanom tražnjom.

 

– Svakako nije reč o povećanju kupovne snage građana. Na jednoj strani imamo troškovni pritisak, zbog cene struje koja raste, ali i poskupljenja goriva jer transportni troškovi ulaze u cenu svakog proizvoda. A na drugoj, kod nas je dosta prisutan momenat monopola, pa ljudi koji imaju priliku da putuju u inostranstvo vide kako su naši proizvodi skupi u odnosu na one u drugim zemljama – kaže Madžar.

(Izvor: Alo!)Zabranjeno kopiranje!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...