Τη στιγμή που αρκετές πόλεις στη Γερμανία είναι έτοιμες να απαγορεύσουν την κυκλοφορία σε παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (Euro5 και παλαιότερα) οι επιτήδειοι έμποροι σε όλα τα Βαλκάνια σπεύδουν να τα αποκτήσουν έναντι πινακίου φακής για να πουλήσουν στις χώρες τους σε πολύ υψηλότερες τιμές.
Μάλιστα τα απούλητα αυτοκίνητα έχουν οικονομικές επιπτώσεις για τους εμπόρους καθώς κάθε όχημα που παραμένει για καιρό στο κατάστημα συνεπάγεται κόστος. Οι έμποροι εκτιμούν ότι τα αυτοκίνητα diesel έχουν απολέσει μέσα στα τελευταία χρόνια τουλάχιστον 40% της αξίας τους στη γερμανική αγορά.
Όλοι λοιπόν οι έμποροι μεταχειρισμένων της Γερμανίας έχουν αποφασίσει να «ξεφορτωθούν» τα παλιά και ρυπογόνα πετρελαιοκίνητα μοντέλα που έχουν στα καταστήματά τους ώστε να μειώσουν τις ζημίες τους σε μια ξαφνική απαγόρευση της κυκλοφορίας τους.
Σε αυτό το σημείο εισέρχονται οι επιτήδειοι έμποροι μεταχειρισμένων, από άλλα κράτη των Βαλκανίων μεταξύ των οποίων και από την Ελλάδα, οι οποίοι πραγματοποιούν μαζικές αγορές παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων πετυχαίνοντας πάρα πολύ χαμηλές τιμές.
Στη συνέχεια κάνουν ένα μικρό «φρεσκάρισμα» στα μηχανικά μέρη και στο αμάξωμα στα εν λόγω «σαπάκια», οι περισσότεροι εξ αυτών γυρίζουν τα χιλιόμετρα που αναγράφουν τα κοντέρ τους και όπως είναι γυαλισμένα και «καθαρά» τα διαθέτουν προς πώληση σε ανυποψίαστους καταναλωτές κερδίζοντας πολλές χιλιάδες ευρώ από το καθένα από αυτά.
Στη Σερβία τα πράγματα καταγράφονται χειρότερα καθώς το περασμένο καλοκαίρι εισήχθησαν πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα από τη Γερμανία.
Ο Μίλος Πέτροβιτς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Σερβίας, δεν βλέπει θετικά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών. «Εάν κοιτάξουμε την περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, βλέπουμε ότι έχουν έρθει στη Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη. Αυτό που πονά περισσότερο εμάς που ασχολούμαστε με σύγχρονα τεχνολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι η Σερβία έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων».
Με λίγα λόγια η περιοχή των Βαλκανίων κινδυνεύει να εξελιχθεί σε… «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου