Da su letovi preusmeravani iz vazdušnog prostora Srbije u ponedeljak 10. jula zbog greške inženjera prilikom instalacije novog softvera u kontroli letanja Srbije i Crne Gore (SMATSA), kako je Danas nezvanično saznao, potvrdio je i direktor kontrole, Radojica Rovčanin u izjavi za Tanjug.
Beograd 23. jul 2017. 13:26
Foto: FoNet
Usled toga što je spoljni saradnik, unajmljen iz kompanije za
avio-saobraćaj Comsoft sa kojom SMATSA sarađuje da instalira novu
verziju softvera, novi softver ubacio u aktivnu verziju programa, kako
je Danas saznao, umesto da to uradi u pasivnom režimu, što je dovelo do
pada sistema.Rovčanin je za Tanjug potvrdio ovo objašnjenje, iako našoj redakciji kontrola letenja do sada nije dostavila odgovor zašto je više od 120 aviona preusmereno, niti su želeli da potvrde da se to uopšte i desilo. Rovčanin sada objašnjava da su ovo situacije koje nisu neuobičajene, te da je o svemu obavešten Direktorat za civilno vazduhoplovstvo i ispoštovane potrebne procedure. On smatra da je interesovanje medija za ovaj slučaj, ustvari pruzrokovano od strane bivših članova Nadzornog odbora SMATSA-, sa kojima je Rovčanin ranije došao u sukob.
"To su stvari koje se dešavaju non-stop. Ovo su sve stvari koje se dešavaju skoro svim provajderima, ali ovo je sada ujdurma i namera određenih ljudi bivšeg Nadzornog odbora Bratislava Grubačića da prave od muve bumbara", tvrdi Rovčanin za Tanjug.
Bratislav Grubačić oštro je demantovao navode da su bivši članovi NO Kontrole letaenja odgovorni za to što je od ovog događaja napravljen slučaj, tvrdeći da je o svemu saznao iz novina.
"Nadzornom odboru je istekao mandat pre više od tri meseca, tako da ni bivši članovi niti ja lično imamo ikakve veze sa radom SMATSA od trenutka našeg razrešenja", podseća Grubačić.
Interesovanje medija i javnosti za ovaj događaj probudilo se nakon što je Danas objavio eksluzivna saznanja koja su ukazivala da je došlo do problema sa radarskom sistemom 10. jula u poslepodnevnim časovima, a što je za naš list kasnije potvrdio i Eurokonotrol, nadređen SMATSA-i, ali i podaci aerodroma „Nikola Tesla“, rumunske kontrole letenja ROMATSA, kao i ekskluzivan transkript razgovora između pilota i kontrolnog tornja u Bukureštu u kome se navodi da se avioni preumeravaju „jer postoji problem u Beogradu“
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου