После почетних потешкоћа, аутобуси „Вуловић транспорта” са погоном на природни гас сада крстаре друмовима широм Србије
Само ове године приватним градским превозницима у Београду испоручено је 49 возила Фото Б. Карталовић
– За наше аутобусе заинтересоване су превозничке фирме у Хрватској, Босни и Херцеговини, Македонији, али и у Пољској. Већ учествујемо на тендерима који су расписани у Ријеци, Приједору и Скопљу, па, имајући у виду квалитет наших аутобуса, очекујемо да у 2012. постанемо и извозна фирма – каже Вуловић за наш лист.
После почетних потешкоћа, које прате сваку домаћу фирму у развоју, предузеће „Вуловић транспорт“ успело је да се наметне као један од најозбиљнијих произвођача нископодних градских аутобуса. Само ове године приватним градским превозницима у Београду испоручено је 49 возила, а у току је монтажа још двадесетак аутобуса у којима ће се од наредне године, осим становника престонице, возити и Новосађани.
– Прве аутобусе испоручили смо „Беобусу“, а онда смо добили поруџбине и других значајнијих београдских превозника као што су „Уна коп“, „БМБ Линеа“, ЦЛЦ, ЛДМ, „Ћурдић“, ГСП, „Ласта“... Осим нископодних, у понуди имамо и мање „миди“ аутобусе, дужине осам метара, а за наше тржиште спремамо и једно изненађење. Реч је о комуналном возилу за одношење смећа које, такође, покреће еколошко гориво – наглашава Вуловић.
Гасни аутобуси „Вуловић транспорта“ производ су дугогодишње сарадње овог приватног предузећа са белоруским МАЗ-ом. Гигант из Минска снабдева крагујевачку фабрику шкољкама, испод којих се налазе најквалитетнији мотори чувеног „Мерцедеса“ и америчке компаније „Каминс“. Обе верзије задовољавају европске стандарде „еуро 5“ и „еуро 6“.
– Није у питању само квалитет, већ и заштита животне средине. Штетни гасови су сведени на минимум, а уштеда у потрошњи горива иде чак до 50 одсто – објашњава наш саговорник.
Током претходне две године „Вуловић транспорт“ је искористио државне субвенције, а у овом предузећу се надају да ће Влада Србије и 2012. имати слуха за производњу еколошких аутобуса.
– То је био одличан потез, будући да су наши гасни аутобуси, захваљујући субвенцијама, имали 30 одсто нижу цену, а дизелаши су били јевтинији 20 одсто – наводи власник „Вуловић транспорта“.
Предузеће тренутно запошљава 130 радника, а због повећаног обима производње у току је конкурс за пријем још педесетак монтажера. За 2012. планирано је проширење капацитета, који сада омогућавају монтажу сто аутобуса годишње.
Бране Карталовић
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου