BEOGRAD - Železnice Srbije će do 12. marta početi da uklanjaju koloseke i drugu železničku imovinu iz Savskog amfiteatra, gde će biti realizovan projekat Beograd na vodi, najavio je generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović.
Prva faza skidanja koloseka košta 2,55 miliona evra, rekao je Simonović Tanjugu, navodeći da ukupno treba skinuti oko 50 kilometara pruge i da će u prvoj fazi biti uklonjeno 30 odsto železničkih kapaciteta.
"Rok je tri do šest meseci da se to skine i Železnice Srbije će taj posao uraditi brzo i efkikasno... Mislim da će vlada i grad biti pozitivno iznenađeni kako ćemo to brzo obaviti. Ubeđen sam da ćemo skratiti rokove koje smo sami sebi zacrtali", istakao je Simonović.
Železnice Srbije će do kraja iduće nedelje imati kompletan operativan plan za skidanje koloseka i druge imovine na atraktivnoj lokaciji Savskog amfitatra, koji se prostire na oko 80 hektara.
Simonović je rekao da Saobraćajni institut CIP radi dokumentaciju za iseljavanje i već 1. marta bi trebalo sve da bude spremno.
Prema rečima Simonovića, tu lokaciju treba dobro obezbediti kako bi se sprečile eventualne krađe ili nelegalno naseljavanje ljudi i taj posao će raditi firma "Ful protekt".
"Napravili smo dinamiku gde razvrstavamo i šaljemo materijal, kojom brzinom i operativom. U taj posao će biti uključen ŽIT koji ima velike kranove i dizalice", dodao je on.
Prokop gotov za godinu i po dana
Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović je rekao Tanjugu da će CIP na vreme završiti projektnu dokumentaciju za uklanjanje koloseka iz Savskog amfiteatra.
Ignjatović je istakao da Srbija u poslednjih 40 godina nije imala vredniji projekat od Beograda na vodi, kao i da CIP treba da završi više vezanih projekata, kao što je idejni i glavni projekat za buduću glavnu železničku stanicu Beograd centar u Prokopu, koji će biti gotovi za najduže godinu i po dana.
Reč je o projektima za zgradu železlničke stanice Beograd centar, pristupne saobraćajnice i prateću infrastrukturu, s obzirom da će se tu nalaziti i pošta, banka, policijska i zdravstvena stanica i komercijalni sadržaji, objasnio je Ignjatović.
To sve, prema njegovim rečima, može da se izgradi u naredne dve do tri godine nakon završetka projekata.
Komisija Ministarstva saobraćaja godinu dana je radila projektni zadatak za stanicu Beograd centar, a u komisiju su bile uključene sve državne relevante službe i organi: predstavnici ministarstava, Grada Beograda, Urbanističkog zavoda, Direkcije za građevinsko zemljište, Železnice Srbije, Beočvora i CIP-a.
U toku tender za izgradnju koloseka
Članovi komisije bili su i prof. Brana Mitrović, koji je bio i njen predsednik, prof. Aleksandar Cvetanović i prof. Dragan Božović, a projektni zadatak su potpisali ministar saobraćaja i generalni direktor Železnica Srbije 2012. godine.
Što se tiče kuvajtskog kredita od 26 miliona evra, Iganjtović je podsetio da je u toku tender za izgradnju koloseka, perona i kontaktne mreže u Prokopu, gde treba da bude izgrađeno osam koloseka i pet perona.
Rok za podnošenje ponuda za prvu fazu radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u železničkoj stanici Beograd centar u Prokopu produžen je do 28. februara, zbog veoma velikog broja zainteresovanih kompanija, kažu u Železnicama Srbije.
Ignjatović je istakao da je neophodno izmestiti putnički saobraćaj sa prostora sadašnje glavne železničke stanice, kao i da se izmesti železnički teretni saobraćaj iz Savskog amfiteatra.
Iz sadašnje glavne stanice treba izmestiti i sva postrojenja za održavanje vagona, zbog čega je neophodno izgraditi tehničko-putničku stanicu Zemun, za koju treba da se urade projekti za godinu dana. Gradnja bi trajala, takođe, godinu dana, kazao je Ignjatović.
On je naglasio da je veoma važno da se teretni vozovi sa opasnim materijama izmeste iz centra grada. CIP je još pre više godina uradio generalni i idejni projekat za teretnu železničku prugu koja zaobilazi Beograd i ide preko Vinče ka Pančevu.
Do kraja godine prve četiri zgrade
Na pruzi je glavni objekat drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče, koji je namenjen i za autoputsku obilaznicu.
CIP bi kasnije trebalo da uradi i projekte za izgradnju tehničko-putničke stanice u Kijevu, rekao je Iganjatović dodajući da ona još nije neophoda pošto bi u prvoj fazi potrebe mogla da zadovolji i TPS Zemun.
Takođe, u narednom periodu CIP bi trebalo da radi i idejni i glavni projekat za robno-transportni centar u Makišu za kontejnerski prevoz robe, što bi moglo da se završi za godinu i po dana, naveo je on.
To su svi projekti neophodni za potpunu realizaciju Beograda na vodi, koji se tiču železničkog saobraćaja.
Neki od tih projekata mogu da budu gotovi za mesec dana, a neki najduže za godinu i po, dodao je čelnik CIP-a.
Kako su ranije najavili Vlada Srbije i grad Beograd, do kraja godine počeće izgradnja prve četiri zgrade u sastavu projekta Beograd na vodi, među kojima su poznati toranj, najveći tržni centar na Balkanu, a koje će biti preostale dve zgrade biće poznato u prvim nedeljama marta, kada treba da bude završen glavni master plan.
Partneri iz Ujedinjenih Arapskih Emirata su spremni u taj projekat da ulože tri milijarde dolara.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου