Da li ste se ikada zapitali zašto su flaše za pivo isključivo zelene ili braon, a veoma retko bezbojne? Za to postoje zaista opravdani razlozi
Iako su još stari Egipćani pravili pivo i ljudi ga piju hiljadama godina, tek u 19. veku počelo je flaširanje tog pića, pošto su pivari, zajedno sa komercijalizacijom ovog pića, ustanovili i da će tako duže ostati sveže, piše „Biznis insajder“.
Ispočetka su ga pivari prodavali u flašama od bezbojnog stakla i dobro se pokazalo kada su ga držali u hladnim i mračnim prostorijama. Međutim, pivari su ubrzo ustanovili i da pivo u takvim flašama izloženo suncu poprima neprijatan miris i da zaudara „k’o tvor“. I to doslovno tako.
Do takvog neprijatnog mirisa dolazilo je zato što su bezbojna stakla propuštala UV zrake da prodru u piće i izmene mu ukus tako što su oslobađali kiselinu iz hmelja koja je potom u hemijskoj reakciji sa sumporom prisutnim u pivu pravila jedinjenje veoma slično onom koje tvorovi ispuštaju da oteraju grabljivice u prirodi.
Da bi to predupredili, pivari su uveli braon flaše, jer je tamna boja sprečavala prodor nepoželjnih zraka, a pivo je u njima duže ostajalo sveže.
A zelene? Tokom Drugog svetskog rata, zavladala je i nestašica braon flaša, pa su odabrane zelene. Osim toga, u mnogim pivarama proizvedeno pivo točilo se i u braon i, ređe, u zelenim flašama. Među pivopijama počele da kruže i razni urbani mitovi i legende kao „objašnjenja“ za takav postupak i nije bilo retko da se nerado odlučuju za zelene flaše.
Međutim, usledilo je i objašnjenje tehnologa iz privara da se na proizvodne trake na svakih 99 ili 999 braon flaša stavlja jedna zelena kako bi se pratila proizvodnja i uzimali uzorci na proveru.
U međuvremenu je razvijena i tehnologija zaštite bezbojnih flaša od propuštanja UV zraka, ali je uprkos tome pivari retko primenjuju
Ispočetka su ga pivari prodavali u flašama od bezbojnog stakla i dobro se pokazalo kada su ga držali u hladnim i mračnim prostorijama. Međutim, pivari su ubrzo ustanovili i da pivo u takvim flašama izloženo suncu poprima neprijatan miris i da zaudara „k’o tvor“. I to doslovno tako.
Do takvog neprijatnog mirisa dolazilo je zato što su bezbojna stakla propuštala UV zrake da prodru u piće i izmene mu ukus tako što su oslobađali kiselinu iz hmelja koja je potom u hemijskoj reakciji sa sumporom prisutnim u pivu pravila jedinjenje veoma slično onom koje tvorovi ispuštaju da oteraju grabljivice u prirodi.
Da bi to predupredili, pivari su uveli braon flaše, jer je tamna boja sprečavala prodor nepoželjnih zraka, a pivo je u njima duže ostajalo sveže.
A zelene? Tokom Drugog svetskog rata, zavladala je i nestašica braon flaša, pa su odabrane zelene. Osim toga, u mnogim pivarama proizvedeno pivo točilo se i u braon i, ređe, u zelenim flašama. Među pivopijama počele da kruže i razni urbani mitovi i legende kao „objašnjenja“ za takav postupak i nije bilo retko da se nerado odlučuju za zelene flaše.
Međutim, usledilo je i objašnjenje tehnologa iz privara da se na proizvodne trake na svakih 99 ili 999 braon flaša stavlja jedna zelena kako bi se pratila proizvodnja i uzimali uzorci na proveru.
U međuvremenu je razvijena i tehnologija zaštite bezbojnih flaša od propuštanja UV zraka, ali je uprkos tome pivari retko primenjuju
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου