Marko Tašković
,
BRANKO JANAČKOVIĆ
,
|
20. 09. 2016 - 21:46h
Poražavajuću statistiku da tek svaki deseti putnik na zadnjem sedištu
vozila u Srbiji koristi pojas potvrdila je juče i patrola "Blica" sa
saobraćajnom policijom.
Ovo su vrlo upozoravajuće brojke ako se ima u vidu da se tokom prvih osam meseci ove godine skoro svaki drugi poginuli u putničkom automobilu nalazio na zadnjem sedištu. Za taj, a ni za podatak da pravilno korišćenje sigurnosnog pojasa u vozilu smanjuje rizik od smrti za 60 odsto, izgleda nikad nije čula devojka (20) koja se juče oko 13 sati u beogradskoj Dunavskoj ulici vozila na zadnjem sedištu "renoa tvingo".
- Zbog čega niste vezani? - pitao je saobraćajni policajac začuđenu plavušu dok joj je pored desnog ramena stajao neiskorišćeni pojas. Odgovor se sveo na spušten pogled, a tišinu je prekinuo revnosno vezani suvozač.
- Koliko je kazna? Je l’ možemo odmah to da platimo - pitao je stariji gospodin saobraćajnog policajca koji je sastavljao zapisnik o kazni od 5.000 dinara u kome piše da je sankcija upola manja ako se izmiri u roku od osam dana, ali se ne može platiti na licu mesta. Blaga zabuna nastala je i prilikom zaustavljanja crnog "audija" u kome je pozadi sedela porodilja, a pored nje nedavno rođena beba.
- Vezala bih se, ali moram da pazim na dete da ne padne - naišla je mlada žena na razumevanje policajaca.
Od 20 automobila koje je saobraćajna policija zaustavila tokom 60 minuta, svega tri putnika su se vozilo na zadnjem sedištu i samo je jedna devojka u "meganu" bila uredno vezana. Dokaz da se u Srbiji retko vozi više od dvoje ljudi u kolima i još ređe koristi sigurnosni pojas pozadi. Ipak, zaustavljeni vozači bili su uredno vezani, a samo je jedan suvozač držao pojas iza leđa umesto na glomaznom stomaku u crnom "pežou".
- Nemoj, molim te, žulja me pojas, a i skoro sam platio kaznu. Vidi koliki sam - neuspešno se pravdao krupni mladić dok mu je policajac pisao kaznu.
Teške povrede i u vožnji 30 na sat
- Čak i pri relativno malim brzinama od 30 na sat, prednja sedišta ne
mogu zadržati telo putnika koji ne koristi pojas sa zadnjeg sedišta.
Nekorišćenjem pojasa na zadnjem sedištu putnik ugrožava sopstvenu
bezbednost, ali i bezbednost drugih putnika na zadnjem i prednjem
sedištu jer prilikom saobraćajne nezgode dolazi do nekontrolisanog
kretanja tela po kabini vozila. Neretko se dešava i da putnici koji ne
koriste pojas ispadaju iz vozila, usled čega može doći do preloma kičme i
drugih teških povreda opasnih po život - ističu u MUP-u.
Sedam puta veći Rizik da se povredi dete koje nije u sedištu
Kada su u pitanju deca, još je veći značaj pravilnog vezivanja i
korišćenja zaštitnih sedišta – korpi u kojima se po Zakonu o bezbednosti
saobraćaja na putevima dete mora prevoziti do tri godine starosti.Jedna od najčešćih zabluda roditelja je da su deca tokom vožnje najsigurnija u njihovom naručju, ali u takvim slučajevima često pri saobraćajnoj nesreći dolazi do teških povreda ili smrti deteta
Kažnjeno 125.000 vozača
U prvih osam meseci 2016. godine, više od 120.000 učesnika u
saobraćaju kažnjeno je zbog nekorišćenja pojasa. Takođe, više od 600
roditelja je sankcionisano jer su decu prevozili van bezbednosnog
sedišta ili u krilu na prednjem sedištu vozila. Od početka sprovođenja
akcije pojačane kontrole 12. septembra, kontrolisano je više desetina
hiljada vozača i putnika i sankcionisano je više od 5.000 učesnika u
saobraćaju zbog nekorišćenja sigurnosnog pojasa. Za nekorišćenje
sigurnosnog pojasa Zakonom propisana novčana kazna od 5.000 dinara
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου