Ауто
„Тјунинг” и „стајлинг” скуп хоби у Србији
Све више возача у Србији дотерује своје љубимце на четири точка, иако тај хоби, који се популарно зове „тјунинг” и „стајлинг”, није нимало јефтин, јер преправке аутомобила коштају од 300 до неколико хиљада евра. Финансијска ситуација у друштву не дозвољава велика улагања, али на нашим путевима возе се све бољи аутомобили, с тим да власници више улажу у модификовање изгледа возила него у побољшање карактеристика – унапређење кочница, јачање шасије, спуштање огибљења, побољшање аеродинамике, што захтева више новца, рекао је за Танјуг власник „Тјунинг центра” из Новог Сада Предраг Рађеновић. „Тјунинг је најскупља ствар која може да се уради на аутомобилу. Потребно је да се издвоји и до 3.000 евра како би се мотор прерадио и аутомобил подигао са 300 на 600 коњских снага”, истакао је Рађеновић.Он је рекао да стајлинг подразумева уградњу спортских седишта, волана, спојлера, браника, плазма цајгера и других делова, али и упозорио возаче да приликом улепшавања својих четвороточкаша, морају набавити атесте којим се потврђује безбедност учињених измена.
Моторна и прикључна возила која се појединачно или серијски производе или преправљају, њихови уређаји, склопови и опрема, морају бити усаглашени са једнообразним техничким условима у складу са прописима о хомологацији. Хомологација моторних возила, односно опреме и делова возила, представља поступак оцењивања и потврђивања да ли одређено возило у целини или неки његов део или опрема, одговарају захтевима Комитета за сувоземни транспорт (ЕЦЕ). При хомологацији возила, односно делова и опреме возила, испитују се уређаји битни за безбедност и еколошки квалитет возила.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου