Београд
Саобраћајне гужве ће свакако бити мање, али осетнију релаксацију возачи неће осетити док се не заврши обилазница око Београда и мост преко Аде Циганлије
(Фото Д. Јевремовић)
После годину и по дана од када је почела темељна реконструкција „Газеле”, од сутра увече на мосту ће за саобраћај поново бити проходно свих шест коловозних трака. Зоран Дробњак, генерални директор „Путева Србије”, раније је изјавио да ће обнова „Газеле” укупно коштати више од 50 милиона евра и да ће „Газела” бити практично нови мост,који ће служити још најмање 60 година.
– Обнова је била изазован и обиман пројекат, тим пре што у „Газелу” није озбиљније улагано од када је саграђена пре 40 година. Примера ради, у конструкцију је требало уградити читавих 2.000 тона челика. Компанија „Штрабаг” и домаћи подизвођач „Мостоградња” квалитетно су урадили посао – рекао је Славољуб Тубић, помоћник генералног директора „Путева Србије”.
Тежиште радова сада се сели у конструкцију моста, док ће новим асфалтом тутњати 160.000 возила дневно, као и пре реконструкције. Док су трајали радови, кроз уско грло „Газеле” пролазило је 140.000 возила.
Са „шестотраким” мостом сигурно ће бити лакше и брже прелазити са једне на другу савску обалу, али нереално је очекивати да ће намах ишчезнути саобраћајне гужве, које су последњих месеци константа престоничког живота. Како истичу стручњаци, да би се то догодило, ваља сачекати завршетак обилазнице око Београда и пуштање у саобраћај моста код Аде Циганлије.
– Када се заврши нови мост преко Саве, потребно је одмах почети са пројектовањем још једног, јер од пројектовања до изградње прође најмање шест година – истиче Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета.
Његов колега, професор Драгомир Мандић, наглашава да нема брзих, једноставних и јефтиних начина да се град реши саобраћајних гужви.
– Најбоље би било да се већи део јавног превозаизмести под земљу. Управо зато се залажем да што пре почне градња независног шинског система – прецизира Мандић.
----------------------------------------------
До фебруара радови у „потпалубљу”
У наредна три месеца унутар моста биће ојачани анкери, урађено преднапрезање, ојачане челичне конструкције, обављено заптивање, кречење...
Ове активности неће реметити саобраћај, осим када се буде радило испитивање моста. То ће бити урађено свега два, три пута, до краја фебруара 2012. године.
Најпрометнији мост и жилакуцавица Београда је први мост који ће имати еколошку дренажу, што значи да ће се све атмосферске падавине скупљати у једну цев и одводити у канализацију или у систем пречишћавања.
----------------------------------------------
Фактографија
332
метра дугачак
27,5
метара широк
22,8
метара се издиже изнад Саве при нормалном водостају
6
коловозних трака
160.000
возила је дневна пропусна моћ
50
милиона евра биће уложено у обнову
– Обнова је била изазован и обиман пројекат, тим пре што у „Газелу” није озбиљније улагано од када је саграђена пре 40 година. Примера ради, у конструкцију је требало уградити читавих 2.000 тона челика. Компанија „Штрабаг” и домаћи подизвођач „Мостоградња” квалитетно су урадили посао – рекао је Славољуб Тубић, помоћник генералног директора „Путева Србије”.
Тежиште радова сада се сели у конструкцију моста, док ће новим асфалтом тутњати 160.000 возила дневно, као и пре реконструкције. Док су трајали радови, кроз уско грло „Газеле” пролазило је 140.000 возила.
Са „шестотраким” мостом сигурно ће бити лакше и брже прелазити са једне на другу савску обалу, али нереално је очекивати да ће намах ишчезнути саобраћајне гужве, које су последњих месеци константа престоничког живота. Како истичу стручњаци, да би се то догодило, ваља сачекати завршетак обилазнице око Београда и пуштање у саобраћај моста код Аде Циганлије.
– Када се заврши нови мост преко Саве, потребно је одмах почети са пројектовањем још једног, јер од пројектовања до изградње прође најмање шест година – истиче Милан Вујанић, професор Саобраћајног факултета.
Његов колега, професор Драгомир Мандић, наглашава да нема брзих, једноставних и јефтиних начина да се град реши саобраћајних гужви.
– Најбоље би било да се већи део јавног превозаизмести под земљу. Управо зато се залажем да што пре почне градња независног шинског система – прецизира Мандић.
----------------------------------------------
До фебруара радови у „потпалубљу”
У наредна три месеца унутар моста биће ојачани анкери, урађено преднапрезање, ојачане челичне конструкције, обављено заптивање, кречење...
Ове активности неће реметити саобраћај, осим када се буде радило испитивање моста. То ће бити урађено свега два, три пута, до краја фебруара 2012. године.
Најпрометнији мост и жилакуцавица Београда је први мост који ће имати еколошку дренажу, што значи да ће се све атмосферске падавине скупљати у једну цев и одводити у канализацију или у систем пречишћавања.
----------------------------------------------
Фактографија
332
метра дугачак
27,5
метара широк
22,8
метара се издиже изнад Саве при нормалном водостају
6
коловозних трака
160.000
возила је дневна пропусна моћ
50
милиона евра биће уложено у обнову
објављено: 11.11.2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου