Κυριακή 22 Ιουλίου 2012

Од очитавања карата зависи опстанак линија


Прва недеља уходавања пооштрених мера контроле путних исправа у аутобусима, тролејбусима и трамвајима прошла у знаку уходавања, застоја, негодовања и недоумица – Шта заиста значе упозорења на плакатима у возилима јавног превоза
Фото Фонет
Прошло је седам дана од када је ступио на снагу нови режим уласка и изласка у возила градског саобраћаја, а управо толико су на снази и пооштрене мере контроле очитавања бус-плус картица. Уходавање иновација отпочело је у јеку лета, када је традиционално мање корисника градског превоза, како би се систем „уштимовао” до почетка септембра. Ако је судити по застојима, несналажењу и негодовању путника у току прве недеље, штимовање би могло да потраје.
Ипак, Жељко Ожеговић, члан Градског већа задужен за саобраћај, каже да је задовољан седмодневним учинком.
– Из дана у дан ситуација се побољшавала и све ређе је долазило до гомилања аутобуса на стајалиштима где контролори прелазе из возила у возило и обављају свој посао. На почетку су трочлане екипе контролора проверавале карте, а сада их је шесторо по возилу. Уколико се процени да је потребно, биће повећан број контролора, али и учесталост контроле, јер је циљ да јавни превоз користе само путници који су ту услугу платили. До застоја је и долазило управо због оних који су се оглушили на ту обавезу, а уз то су одбијали да напусте возило, па се у таквим случајевима чекало на асистенцију комуналних полицајаца – објашњава Ожеговић.
Градске власти поручују да ће истрајати у спровођењу „пакета мера” у јавном саобраћају, који се примењује од 15 јула, и да ће га унапређивати и кориговати у складу са искуствима са терена, на основу седмичног пресека стања.
– Надам се да ће до почетка септембра све да се ухода и да ће се путници навићи да улазе и излазе на за то предвиђена врата и да очитавају своје бус-плус картице . На тај начин ће допринети ефикасности система градског превоза – каже Ожеговић.
Међутим, многе редовне кориснике јавног превоза збуњује увођење својеврсне колективне одговорности за број возила која ће бити ангажована на појединим правцима, па и сам опстанак одређених линија.
У многим возилима истакнут је плакат са поруком да ће линије на којима картице очитава мање од 30 одсто путника бити укинуте. Жељко Ожеговић каже да се о томе говорило још у време увођења система електронског очитавања карата, пре шест месеци.
– Коначну одлуку доноси Дирекција за јавни превоз, која је једина надлежна за измене у јавном линијском саобраћају. На појединим линијама са недовољним бројем очитавања биће смањен број возила, а негде ће зглобни аутобуси бити замењени соло аутобусима или мини-бусевима – истиче Ожеговић. Он објашњава да ће, уколико се и у наредним једномесечним пресецима покаже да опада број очитавања карата, најпре бити смањен број полазака, а да је укидање линије предвиђено тек као крајња мера.
Дејан Спаловић
-----------------------------------------------------------
Овлашћења контролора:
Могу да:
- траже да им путник покаже личну карту
- позову полицију или комуналну полицију, ако путник одбије да се легитимише
- одузму фалсификовану бус-плус картицу
- замоле путника без карте да изађе из возила, а ако он то одбије, могу да позову полицију или комуналну полицију
Не смеју да:
- задрже личну карту путника
- претресају путника, уколико не жели да покаже на увид лична документа
- буду груби или непристојни у комуникацији с путником
- од малолетника траже било какав идентификациони документ (здравствену или ђачку књижицу)
задржавају на станици путника који је због непоседовања карте удаљен из возила
-----------------------------------------------------------
Угрожени и безбедни
Према подацима Дирекције за јавни саобраћај, у јуну је најмање бус-плус картица очитано на линијама:
38 Шумице – Погон Космај
На седам вожњи у оба правца једно очитавање картице
3,2 километара између крајњих станица 110 Падинска Скела – Широка греда
На четири вожње у оба правца једно очитавање картице
4 километара између крајњих станица522 – Железник, кружна линија
На три вожње једно очитавање картице
2,5 километара је дугачка кружна траса34Л Железничка станица – Болница „Драгиша Мишовић”
На две вожње у оба правца једно очитавање картице
2,3 километара између крајњих станица
405Л – Глумчево брдо, кружна линија
На стотину полазака 78 очитавања картица
5 километара је дугачка кружна траса
У јуну је највише бус-плус картица очитано на линијама
511 Главна железничка станица – Сремчица
62 очитавања картица по једној вожњи
22,7 километара између крајњих станица18 Медаковић 3 – Бачка улица у Земуну
54 очитавања картица по једној вожњи
18,8 километара између крајњих станица
95 Блок 45 – Борча 3
51 очитавање картица по једној вожњи
22,1 километар између крајњих станица
-----------------------------------------------------------
Правила уласка и изласка из возила:
Зона 1:
* У све соло аутобусе и тролејбусе:
– улаз на предња врата
– излаз на средња и задња врата
*Зглобни аутобуси, трамваји и тролејбуси
– улаз на предња и задња врата
– излаз на средња врата
– улаз на предња врата важи на свим почетним станицама
Зона 2:
– Улази се на предња врата и излази на остала
* Ова правила не важе за особе са инвалидитетом и мајке са колицима, које ће као и досад улазити на средња врата у возила која имају рампу.
-----------------------------------------------------------
У сусрет туристима
Неперсонализоване „Бус плус” карте, које могу да се „кредитирају” по потреби, ускоро ће моћи да се купе и у информативном центру Туристичке организације Београд. Биће то корисна олакшица за бројне госте престонице, којих у току године буде око 600.000.
објављено: 22.07.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...