Πέμπτη 20 Μαρτίου 2014

Kolike plate imaju zaposleni u marketingu?

novac-evro11
Više od 3.000 profesionalaca koji rade u marketingu su učestvovali u jednom od najopsežnijih globalnih istraživanja dostupnih u marketinškoj industriji.
Osim analize prosečnih plata po sektorima, ova studija "Marketing vika" je dala odgovore na pitanja o stresu zaposletnih u marketingu, njihovim stavovima vezanim za budžete i o odnosu profesionalaca u marketingu prema znanju i novim veštinama.
Ono što je očekivano jeste da je dve trećine njih (61%) pod stresom ili pod pritiskom, a jaz između plata se u 2014. opet povećao. Prosečna plata u marketingu za muškarce na svim nivoima je 61.022 evra, a za žene 48.404 evra, što predstavlja znatnu razliku. Treba imati u vidu da su iskazane bruto plate na godišnjem nivou i da je većina ispitanih iz kompanija koje posluju na najrazvijenijm tržištima sveta.
Među onima sa najvišim primanjima generalno u marketingu su direktori sa prosečnim primanjima od 114.699 evra, dok za njihove koleginice taj iznos predstavlja 93.825 evra. Veliki procenat njih je u upravnom odboru svojih kompanija i 45% njih kaže da njihova firma ima marketinške direktora najvišeg nivoa.
Najbolje i najlošije plaćeni poslovi u marketingu po sektorima 2014.
Prosečna plata se između 2012. i 2013. povećala sa 3.050 evra, na 54.915 evra, a marketinški direktori u proseku zarađuju 105.121 evra, što je za 14,4% veće od prošlogodišnjih plata. U automobilskoj, industriji alkoholnih pića i TV industriji su najbolje plaćeni. Prosečna povišica plate za prethodnu godinu je 3,7%, što je takođe i prosečna povišica za marketinške menadžere, sa 44.856 evra na 46.954 evra.
Raspodela plata: žene vs. muškarci
Razlike u primanjima između muškaraca i žena u oblasti marketinga iznosi 18.000 evra. Prosečna plata za muškarce je 65.375 evra, a za žene 47.213 evra. Muškarci imaju veća primanja od žena u 20 različitih poslova za koja su sprovedena istraživanja, dok žene zarađuju više od muškaraca u 8 kategorija. Muški marketinški menadžeri zarađuju u proseku 48.619 evra, a žene 44.348 evra, što predstavlja razliku od skoro 10%.
Ovakvi statistički podaci su dobijeni uprkos činjenici da su 65% ispitanika bile žene.
Razlika postoji delimično i zbog toga što muškarci imaju agresivniji pristup kad su u pitanju povišice, iako su žene često prikladnije za taj posao i imaju bolji osećaj za detalje.
Stres u marketingu
Marketinški sektor se možda smatra jednim od najzabavnijih sektora za rad, ali iako je njihov posao da imaju kreativne ideje, oni su takođe pod stresom i to u velikom procentu - 61% kaže da je pod stresom ili oseća pritisak.
Sportski marketinški stručnjaci su pod najvećim stresom, skoro tri četvrtine njih (74,4%) oni takođe imaju i najniža primanja u poređenju sa svojim kolegama iz drugih industrija. Prosečna primanja su im 42.336 evra, u poređenju sa platama u čitavoj marketing industriji, koja je u proseku 53.575 evra. Međutim, visina stresa i plate variraju, sa onima u automobilskoj industriji koji su među najviše plaćenima, iako u velikom procentu ističu da su pod stresom (67,7%). Oni koji su najmanje pod stresom su u sektoru komunalnih usluga, njih 47% kaže da oseća pritisak ili stres.
Stres je umnogome izazvan time što je važnost marketinga u porastu, a stoga i njihova uloga.
Marketinški stručnjaci u upravnim odborima kompanija
Veliki procenat njih se nalazi u upravnom odboru svojih kompanija - 45% kaže da njihova kompanija ima marketinškog direktora najvišeg nivoa. Najveća verovatnoća za marketinškim članom u upravnom odboru je među proizvođačima alkoholnih pića, a oni iz sportskog marketinga imaju najmanje šanse za to. Međutim, 54% svih ispitanika tvrdi da je marketing samo trošak u njihovim kompanijama. Trećina njih kaže da je marketing dobro ulaganje, a 13,6% kažu da uloga marketinga nije najbolje shvaćena u ostatku kompanije.
Nedostatak znanja iz marketinga: šta kažu stručnjaci?
Digitalni marketing je ono u čemu većini marketinških stručnjaka nedostaje znanja; skoro trećina njih (31,7%) su rekli da bi želeli da znaju više o ovoj oblasti. Društveni mediji su druga po redu najpopularnija oblast iz koje bi oni želeli da osveže svoja znanja. Oni koji rade na radiju, spoljnim medijima i proizvodnji alkohola misle da imaju najmanje znanja iz oblasti digitalnih medija. Sportski marketinški stručnjaci, oni koji rade na TV-u i u zabavnoj industriji osećaju najveće "rupe u znanju" o društvenim medijima.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...