Kao da imaju istog savetnika za marketing, lideri političkih
stranaka, koje ćemo do 16. marta gledati na bilbordima, svi do jednog zagledani
su u daljinu. Imaju viziju, ili ne smeju da nas pogledaju u oči?
Pogled u daljinu koji govori da osoba koju gledamo na plakatu ili bilbordu ima viziju, kec je iz rukava marketinških majstora. Borislav Miljanović, direktor agencije „Represent communications“, kaže da je već 20 godina isti proizvod, isti političari se kandiduju i teren za nove ideje je sužen.
- Teorijsko objašnjenje je da je pogled u daljinu vizionarski pogled. Međutim, teško je da nas pogledaju u oči kad niko nema ništa konkretno da nam obeća na kratak rok. Jedino što mogu da nam kažu jeste da nam tek predstoje teške godine i to pod uslovom da se krene u reforme - kaže Miljanović.
Žarko Trebješanin, psiholog, kaže da se iza vizionarskog pogleda možda krije i marketinški kalup, odnosno trend koji su preuzele naše marketinške agencije.
VizijaStručnjaci za marketing tvrde da je pogled u daljinu u stvari vizionarski pogled, odnosno da političar ima viziju. |
- Možda je to trend u svetu, pa su oni jednostavno prekopirali i sad imate uniformisane bilborde i kampanje, koje su sve na isti način umivene. Nekome se dopalo da je zagledan u budućnost, u viziju Srbije, pa su i drugi preuzeli. Ta vizija, međutim, ima neku privlačnost, jer ljudi vole da veruju da političari, bez obzira na sve, vide nešto više i nešto dalje i ta vizija bi trebalo da bude viđenje nekog rešenja. Ta vizija bi trebalo da garantuje da onaj koji je ima i vidi, da će i nas dovesti do nje. Trebalo bi da ta vizija bude odgovor na optužbe i kritike da njih zanima samo vlast, privilegije. Ovako deluju da su zabrinuti za budućnost - smatra Trebješanin.
Miroslav Šutić, marketing konsultant, objašnjava da uz takozvani kraljevski portret političari izgledaju bolji i dobijaju poen više.
- Gledanje u oči se izbegava jer je to čin agresije i može izazvati uznemirenje, naročito kod onih koji nisu vaše pristalice. Ako vas sa bilborda u oči gleda neko koga ne volite, koga ne podržavate, on vas dodatno uznemirava i budi u vama bes i revolt, pa se to izbegava da ne bi dodatno provocirali glasače - objašnjava Šutić.
Marketinški stručnjak dodaje da je ova kampanja karakteristična i po tome što su jedini sadržaj bilborda - lideri.
- Car je go! Najzad je jasno da su glasačima važni samo lideri, a sve drugo je nebitno. Program je nevažan, obećanja su nevažna. Na nekim bilbordima čak nema ni poruke, samo lider i broj koji treba zaokružiti. Svi su prećutno prihvatili da je jedino važan lider i njegov lični imidž i da će se po tome glasači deliti. To je razotkriveno, demistifikovano i sada se, oni koji kreiraju bilborde, vode time. Lični marketing se pojačava, jer će se glasači opredeljivati prema liderima, a ne prema programskim načelima - zaključuje Šutić.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου