Mostovi, aerodrom i metro ključni za razvoj Beograda
Prioriteti su defenisani Strategijom razvoja Beograda, usvojenom na sednici Skupštine grada 14. juna, koja treba Beograd da učini funkcionalnijim za njegove stanovnike, ali i pristupačnijim i privlačnijim za turiste.
Posebna pažnja biće posvećena saobraćajnoj infrastrukturi, pošto je to ključni problem, ali i potencijal za razvoj Beograda, navedeno je u Strategiji, koja sadrži i plan rada na prioritetima iz oblasti urbanog, ekonomskog, socijalnog i institucionalnog razvoja, kao i planove unapređenja kvaliteta životne sredine.
Na spisku priortieta " Gazela" i obilaznica
Na spisku prioriteta je most "Gazela" čija je rekonstrukcija u toku, i prema Strategiji biće završena tokom iduće godine, dok se kao projekat od velike važnosti ističe i obilaznica oko Beograda, preko koje će se odvijati tranzitni saobraćaj, a koja bi trebalo da bude završena do 2015. godine.
Izgradnjom obilaznice biće moguće da se pored nje grade brojni prodajni, poslovni i uslužni centri, dok će centralna gradska zona biti rasterećena izgradnjom mostova preko Ade i onog koji će povezati Zemun i Borču.
Prva vozila preko mosta na Adi trebalo bi da pređu do kraja ove godine, a preostalo je još 121 metar da bi se spojile novobeogradska i čukarička obala. Osim što će sa šest kolovoznih traka znatno rasteriti gradski saobraćaj, most preko Ade će imati i dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze.
Most koji bi trebalo da poveže Borču i Zemun, takozvani "Kineski most", koji sa nestrepljenjem očekuju naročito Beograđani koji žive na levoj obali Dunava, trebalo bi, prema Strategiji, da bude završen do 2014. godine Prema Strategiji, brojni kapaciteti biće usmereni i na izgradnju metroa i unapređenje postojeće železničke infrasturukture, koji su ekološki prihvatljiviji u odnosu na prevoz autobusima i trolejbusima.
Za projekat visokokapacitetnog šinskog prevoza do sada je uređen veliki deo tehničke dokumentacije, a u narednom peridu će Skupština grada doneti odluku o tipu kapacitetnog šinskog sistema, posle čega će se pristupiti dovršavanju postojeće i izradi nove dokumentacije i izgradnji prve tri linije metroa. Rok za izvršenje tog projekta je 2016. godina, do kada bi trebalo i da vojni aerodrom u Batajnici bude osposobljen za civilni saobraćaj i privuče vlasnike niskobudžzetnih avio-kompanija.
Za revitalizaciju Batajničkog aerodroma koristiće se republički novac, ali su gradske vlasti predvidele i mogućnost upliva privatnog kapitala i eventualnu privatizaciju.
U kapitalni projekat svrstava se i izgradnja Savskog amfiteatra, pa je u planu da se raspiše međunarodni konkurs za taj projekat, koji treba da bude urađen u partnerstvu javnog i privatnog sektora do kraja 2014. godine.
U planu je i uspostavljaje biciklističkog saobraćaja i izgradnja mreža biciklističkih staza na području Ade Ciganlije, prema Avali, na Ada Huji, levojoj obali Dunava i drugim lokacijama u centru grada, s tim da je od planiranih 53 kilometra staze za bicikliste na Novom Beogradu, izgrađeno već 23 kilometra.
Prema opštoj Stategiji razvoja, do kraja ove godine Beograd treba da promeni Strategije razvoja turizma, trgovine i energetike, dok do 2014. godine treba da se završe planska dokumenta za realizaciju projekta Veletržnice u Bloku 53, kao i dokumenta za rekonstrukciju Kalenićeve, Bajlonijeve i Palilulske pijace, koje će biti pretvorene u pijace - trgove.
Što se tiče tehničke infrastrukture i energetske održivosti treba izvršiti modernizaciju toplotne mreže u prestonici i prelazak na sistem naplate po potrošnji, kao širenje mreže za korišćenje gasovoda, za šta je potrebno formiranje novog gradskog preduzeća za distribuciju gasa do 2016. godine.
Svi ciljevi Strategije razvoja koju je grad usvojio biće prevedeni u višegodišnji programski budžet, pošto trenutno navedeni programi nisu upotrebljivi za proces budžetskog planiranja.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου