Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Evo kako će izgledati autobuska stanica na Novom Beogradu

BEOGRAD - Buduća autobuska stanica u Novom Beogradu imaće 15 dolaznih i 60 odlaznih perona, dok će se saobraćaj na Železničkoj stanici Novi Beograd odvijati na osam perona, što je mnogo više od sadašnjih kapaciteta.
autobuska-stanica-nbg
Lokacija u Bloku 42 na kojoj će biti izgrađen i poslovno-komercijalni kompleks biće oivičena sa tri kule, koje će imati po 23 sprata.
Ovako je ukratko moguće opisati idejno rešenje koje je pobedilo na konkursu za izradu urbanističko-arhitektonskog rešenja autobuske i železničke stanice Novi Beograd i poslovno-komercijalnog kompleksa u Bloku 42, koji će se prostirati na 21 hektaru, sa ukupno projektovanom površinom od oko 180.000 kvadrata.
Prva nagrada pripala je projektnom birou tima “Proaspekt” arhitekata Milana i Vladimira Lojanice, po čijem će rešenju biti pripremljen plan detaljne regulacije, ali moguće je da će biti iskorišćene i ideje drugonagrađenog rešenja arhitekte Dragana Vukovića i “Kolubare invest gradnje”, kao i još četiri otkupljena rešenja.
"Konkurs je bio izuzetno važan jer ovim rešavamo kako će izgledati glavna autobuska stanica, koja će kao takva ostati decenijama. Kada budemo preselili glavnu autobusku stanicu sa mesta gde će biti “Beograd na vodi”, pored ove, imaćemo još šest manjih autobuskih stanica", kaže gradski menadžer Goran Vesić.
On je objasnio da je plan da se u okviru projekta izgradi i oko 180.000 kvadrata poslovnog prostora.
"Dobra strana i prednost pobedničkog rešenja je u tome što će ono moći da se gradi fazno. U zavisnosti od toga kakve sve investitore budemo imali, odlučivaćemo koja faza će se graditi. Najvažnije je da sada izgradimo Autobusku stanicu", kazao je Vesić.
Autobuska i železnička stanica predstavljaju nezavisne celine, ali su međusobno povezane pešačkim i kolskim kretanjima.
"Obezbedili smo maksimalno korektno funkcionisanje oba sadržaja. Svi ostali sadržaji - komercijalni, hotelski, poslovni, trgovački, ugostiteljski - biće smešteni u tri kule ili u aneksu oko tih kula. Jedna kula će biti hotelskog karaktera, a u preostale dve biće poslovni sadržaji", kaže arhitekta Vladimir Lojanica. 
Dve godine izgradnje
- 180.000 kvadrata projektovana površina
- 18.000 kvadrata imaće autobuska i isto toliko železnička stanica
- 60 odlaznih perona imaće autobuska stanica
- 15 dolaznih perona imaće autobuska stanica
- 23 sprata (oko 70 metara) imaće svaka kula
- 21 hektar zauzima površina u Bloku 42

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...