DOPLATA PO ZAKONU
Navodi o neustavnosti doplatne karte za parkiranje nisu tačni, kaže direktor „Parking servisa“ Kovačević
BEOGRAD - Sve je legalno.
Ustavni sud doneo je rešenje da grad Beograd do 8. septembra reguliše plaćanje doplatnih karata. Posle toga u medijima su se pojavili navodi o neustavnosti doplatnih karata za parkiranje koji su doveli u nedoumicu mnoge Beograđane.
Boban Kovačević, direktor JKP „Parking servis“, za Kurir kaže da nema ni govora da je njihov rad u bilo kom segmentu neustavan i nezakonit. Slično misli i Milija Lazarević, zamenik generalnog direktora „Parking servisa“, koji kaže da Ustavni sud nije doneo odluku o neustavnom postupanju „Parking servisa“.
- Nema nikakvih nezakonitosti. To pokretači inicijative manipulišu građanima u nedostatku argumenata. Pre dve godine pokrenuta je inicijativa da se pred Ustavnim sudom ispita zakonitost odluke o naplati doplatnih karata. Na predlog grada donet je zaključak o prekidu postupka koji se vodi pred Ustavnim sudom u trajanju od 90 dana. U tom roku grad, koji je doneo odluku o naplati doplatne karte, može precizirati pojedine odredbe, a po isteku roka sud će odlučivati o ovom predmetu. Do tada će se doplatne karte naplaćivati po istom sistemu - kaže Lazarević.
On kaže da je cilj da se kroz izmene pojedinih odredbi otklone sve nejasnoće u pogledu doplatne karte.
- Kada vozilo stane na obeleženo parking mesto, niko ga ne može kazniti. Ali, ako ne plati ili prekorači vreme predviđeno za parkiranje, piše mu se doplatna karta, koja mu omogućava da tu ostane tokom celog dana. Dakle, ako je neko stao na propisano mesto, niko ga neće kazniti, niti će ga odneti „pauk“, već će mu samo biti naplaćeno pružanje komunalnih usluga. Cena doplatne karte utvrđuje se na isti način na koji i cena svake druge komunalne usluge. Jeste malo viša, ali upravo zbog toga da bi korisnici vodili računa o tome koliko dugo zauzimaju jedno parking mesto - navodi Lazarević.
Prednosti zonskog sistema parkiranja
Studije koje su u dva navrata uradili stručnjaci Instituta Saobraćajnog fakulteta pokazuju da su od uvođenja zonskog sistema parkiranja regulisana mnoga bitna pitanja u Beogradu:
* rešen je problem parkiranja stanara u zonskim područjima
* ranije je jedno mesto tokom dana koristilo samo jedno vozilo, a sada ih koristi osam
* traženje slobodnog mesta trajalo je oko 30 minuta, a sada od pet do 10 minuta
* povećana je bezbednost pešaka
* obezbeđena su mesta za invalide.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου