Παρασκευή 10 Ιουνίου 2011

Projektuju peti most, a još ni treći ni četvrti nisu gotovi

Grad je pokrenuo postupak projektovanja petog novosadskog mosta, iako je još neizvesno ni kada će četvrti most u podnožju Tvrđave biti građen, a izgradnja trećeg mosta, Žeželjev, nikako da počne. Za izrade prethodne studije opravdanosti petog mosta potrebno je 28 miliona dinara i novac tek treba da bude obezbeđen, jer iz NIP-a nije dobijen.
Most
Most
VEZA - U lokalnoj vlasti navode da je neophodno raditi studiju na osnovu zakona kako bi most i dalje mogao da se nalazi u Generalnom urbanističkom planu grada, a načelan plan je da njegova izgradnja usledi za desetak godina. Peti most bi se nalazio između Šodroša i Sremske Kamenice i bio bi deo obilaznice koja u najvećoj meri čini Bulevar Evrope koji će se kada bude završen protezati od auto-puta Beograd-Subotica na severu do Limana IV na jugu. Ovaj most se inače u gradskim planovima nalazi još od šezdesetih godina, čak i pre nego što je projektovan Most slobode.
- Prema GUP-u planirana je izgradnja novog mosta preko Dunava u produžetku Bulevara Evropa, od raskrsnice sa Somborskim bulevarom do veze sa obilaznicom oko Sremske Kamenice. Ovaj pravac predstavlja deo glavnog pravca od auto-puta E-75 na Bačkoj strani do državnog puta II reda na Sremskoj strani. Gradnjom ovog pravca će se realizovati efikasno povezivanje magistralnih puteva na Sremskoj i Bačkoj strani Novog Sada – navode u Zavodu za izgradnju grada.
Konkretno, novi most bi bio dugačak oko 2.000 metara i širok 20 metara, pri čemu bi se na most iz pravca grada penjalo u blizini sadašnje kasarne Mornarice kod Šodroša, a silazilo skoro u samom centru Sremske Kamenice. Prema ranijim ispitivanjima, lokacija za gradnju ovog mosta je povoljna jer su obale ravne i nema klizišta. Potreba za izgradnjom ovog mosta je sve veća jer svake godine je sve bliži završetak Bulevara Evrope, što je pokazala i studija o saobraćaju iz prošle godine, pri čemu su urbanisti u ovom dokumentu ocenili da bi most morao da bude sagrađen oko 2021. godine, kako bi se smanjile očekivane saobraćajne gužve.
Kada će tačno uslediti izrada Generalnog projekta i Prethodne studije opravdanosti ovog mosta u gradu nisu mogli da preciziraju, jer Novi Sad iz Nacionalnog investicionog plana nije dobio potrebnih 28 miliona dinara. Ono što je izvesno je da će to morati da se uradi izdvajanjem novca iz budžeta ili konkurisanjem kod drugih fondova, jer uveliko traju pripreme za izradu novog GUP-a.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

APOKALIPSA u bankama: 200.000 ljudi ostaje bez posla

Ne treba da nas čudi smanjenje broja zaposlenih u banci, s obzirom na to koliko se transakcija već obavlja bez fizičkog odlaska u banku. Mo...