Železnice Srbije: Ne trošimo ni dinar više
Uspevamo da isplatimo zarade i finansiramo sve što je neophodno. Nemamo problem s likvidnošću, a dug prema dobavljačima tokom godine ne prelazi milijardu dinara, rekao je Marković.
Činjenica da raspolažemo velikom imovinom odražava se na obračun visoke amortizacije, koja nas u konačnom bilansu dovodi u poziciju gubitaša. Potom, međunarodni krediti koje servisira država u obračunu se vode kao zaduženje "Železnica Srbije". Kada dođe do negativnih kursnih razlika one se u obračunu poslovne godine knjiže kao trošak.
Imamo kumulativni gubitak od oko 100 milijardi dinara koji se pripisuje iz godine u godinu, ali on se ne iskazuje kao dug. Ekonomski gledano on umanjuje kapital, odnosno vrednost preduzeća.
Marković je potvrdio da su vredna imovina i kursne razlike glavni krivci za minus na računu.
On je rekao da je knjigovodstvena vrednost železnice 249 milijardi dinara. i da se sa Ekonomskim fakultetom radi na novoj proceni realne vrednosti imovine kojom Železnice Srbije raspolažu.
On je rekao da deo imovine koji nije u funkciji osnovne delatnosti može da bude prodat, ali da to železnica ne može sama da uradi.
Realno i jedino moguće je da država upravlja novcem od prodaje. Da li bi ga koristila za finansiranje tehničkog razvoja Železnica ili za vraćanje dugova odlučuje vlada, preko Skupštine.
On je rekao da u ovoj godini državne subvencije Železnicama Srbije 16,1 milijardu dinara. Deo je otišao na zatvaranje ranijeg duga prema Elektroprivredi Srbije i "Energoprojektu", za radove u Prokopu.
Marković je rekao da nikada država nije davala pare za zarade.
"Imamo dovoljno sopstvenih prihoda da isplatimo plate. Iznos subvencija je 50 odsto od ukupnih prihoda. One su u budžetu namenjene za finansiranja tekućih radova", rekao je Marković.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου