Биће то први мост у Србији који ће имати еколошку дренажу, где ће се вода скупљати у једну цев и одводити у канализацију или у систем пречишћавања. – У току је и ојачавање челичне конструкције моста
(Фото Драган Јевремовић)
Комплетна реконструкција „Газеле” биће завршена 6. марта, што је три месеца пре уговореног рока, најавио је Драган Јоцић, руководилац стручног надзора обнове „Газеле”.
У бетонском трупу, такозваном сандуку моста, као и испод „Газеле”, у сваком тренутку налази се више од 100 радника. Ојачавана је челична конструкција и завршено преднапрезањекоје одржава конструкцију моста, док се изнутра поставља дренажни систем. „Газела” је први мост у земљи који ће имати еколошку дренажу – вода ће се сливати у једну цев и одводити у канализацију или у систем за пречишћавање.
Драган Јоцић тврди да је целокупна реконструкција „Газеле” урађена изузетно добро. Пре 1. јула 2010. године када су почели озбиљни радови на мосту, горњи део је био у катастрофалном стању. Проблем су били и захтеви да се не затварају по три траке, иако је то пројектом било предвиђено.
– У току радова кроз градилиште је прошло више од 90 милиона возила, али завршили смо радове на горњем делу моста у предвиђеном року. Као последица убрзаних радова, што су од нас тражили Градска управа и Јавно предузеће „Путеви Србије”, остале су још неке ситнице које треба да се исправе и дораде. Рецимо, један чешаљ који спаја два бетонска стуба мораће да се поправи. То је рутински посао и сигурно ће бити завршен до 6. марта – истиче Јоцић.
Он најављује да ће хоризонтална и вертикална сигнализација бити постављена у марту или априлу. На асфалт ће бити залепљене пластичне траке које боље рефлектују светлост и олакшавају оријентацију возача.
– То нису радови за зиму, па ћемо их обавити када буде лепо време, без падавина – прецизира Јоцић.
Осим исправљања техничких недостатака, у току су озбиљни радови на конструкцији моста. Ставља се антикорозивна заштита и завршава се фарбање, а у току је и ојачавање темељастубова моста.
– Конструкција је била запуштена и порозна, а сва оштећења су последица тога што није постојао систем за одвод воде, па се она сливала у конструкцију. Због тога смо поставили нову хидроизолацију која ће воду прикупити и одводити ван моста– нагласио је Драган Јоцић.
Он наглашава да су снежне падавине идеалне за проверу урађеног, јер кад почне отапање, може да се прати пут воде. Први резултати су очекивано добри: само на две-три тачке прошла је покоја кап унутар моста.
----------------------------------------------
Ограда, камере, рефлектори и аларми
Руководећи тим задужен за обнову моста иницирао је да се из буџета намењеног за реконструкцију издвоје средства за ограђивање комплетног појаса „Газеле”. Тиме би се избегло понављање рђавих искустава из претходног периода, када су делови моста били на удару лопова, а испод конструкције су ницала картон-насеља.
– То није велико улагање, а онемогућили бисмо неовлашћени прилаз мосту, заштитили га од шарања, проваљивања у велике стубове и прављења нелегалних насеља испод „Газеле”. Осим металне ограде, био би постављен видео надзор и рефлектори. Конструкција би била обезбеђена алармима, јер на мосту има више од двадесет оптичких каблова – каже Јоцић.
----------------------------------------------
Центар за надгледање саобраћаја
У Бродарској улици без броја ће се налазити центар за надзор саобраћаја на мосту. Више од десет камера надгледаће проточност саобраћаја на „Газали”, Бранковом мосту и у гравитирајућим новобеоградским булеварима. Камере имају могућност да сниме регистарске таблице, тако да ти подаци у случају инцидента могу да буду од користи саобраћајној полицији.
----------------------------------------------
Електронски водич за возаче
На „Газели” ће бити постављен и велики електронски дисплеј на коме се налази датум, време и остале информације важне за возаче. У случају застоја из било ког разлога, учесници у саобраћају ће бити обавештени шта се догодило и који су алтернативни правци кретања. Овакви уређаји се налазе у Бубањ потоку, Добановцима, Бежанијској коси, код Новосадског и Зрењанинског пута.
----------------------------------------------
Мост у бројкама
332 метра је дужина моста
27,5 метара је ширина шест саобраћајних трака и две пешачке стазе
3.000 кубика бетона уграђено је у мост
600 тона арматуре налази се у новој „Газели”
2.500 тона челика употребљено је за ојачање моста
22 километра ужади за преднапрезање учврстило је бетонске конструкције
50 милиона евра укупно ће коштати реконструкција моста, прва обимнија обнова откако је пре 41 годину пуштен у саобраћај
160.000 возила сваког дана прелази преко „Газеле”
У бетонском трупу, такозваном сандуку моста, као и испод „Газеле”, у сваком тренутку налази се више од 100 радника. Ојачавана је челична конструкција и завршено преднапрезањекоје одржава конструкцију моста, док се изнутра поставља дренажни систем. „Газела” је први мост у земљи који ће имати еколошку дренажу – вода ће се сливати у једну цев и одводити у канализацију или у систем за пречишћавање.
Драган Јоцић тврди да је целокупна реконструкција „Газеле” урађена изузетно добро. Пре 1. јула 2010. године када су почели озбиљни радови на мосту, горњи део је био у катастрофалном стању. Проблем су били и захтеви да се не затварају по три траке, иако је то пројектом било предвиђено.
– У току радова кроз градилиште је прошло више од 90 милиона возила, али завршили смо радове на горњем делу моста у предвиђеном року. Као последица убрзаних радова, што су од нас тражили Градска управа и Јавно предузеће „Путеви Србије”, остале су још неке ситнице које треба да се исправе и дораде. Рецимо, један чешаљ који спаја два бетонска стуба мораће да се поправи. То је рутински посао и сигурно ће бити завршен до 6. марта – истиче Јоцић.
Он најављује да ће хоризонтална и вертикална сигнализација бити постављена у марту или априлу. На асфалт ће бити залепљене пластичне траке које боље рефлектују светлост и олакшавају оријентацију возача.
– То нису радови за зиму, па ћемо их обавити када буде лепо време, без падавина – прецизира Јоцић.
Осим исправљања техничких недостатака, у току су озбиљни радови на конструкцији моста. Ставља се антикорозивна заштита и завршава се фарбање, а у току је и ојачавање темељастубова моста.
– Конструкција је била запуштена и порозна, а сва оштећења су последица тога што није постојао систем за одвод воде, па се она сливала у конструкцију. Због тога смо поставили нову хидроизолацију која ће воду прикупити и одводити ван моста– нагласио је Драган Јоцић.
Он наглашава да су снежне падавине идеалне за проверу урађеног, јер кад почне отапање, може да се прати пут воде. Први резултати су очекивано добри: само на две-три тачке прошла је покоја кап унутар моста.
----------------------------------------------
Ограда, камере, рефлектори и аларми
Руководећи тим задужен за обнову моста иницирао је да се из буџета намењеног за реконструкцију издвоје средства за ограђивање комплетног појаса „Газеле”. Тиме би се избегло понављање рђавих искустава из претходног периода, када су делови моста били на удару лопова, а испод конструкције су ницала картон-насеља.
– То није велико улагање, а онемогућили бисмо неовлашћени прилаз мосту, заштитили га од шарања, проваљивања у велике стубове и прављења нелегалних насеља испод „Газеле”. Осим металне ограде, био би постављен видео надзор и рефлектори. Конструкција би била обезбеђена алармима, јер на мосту има више од двадесет оптичких каблова – каже Јоцић.
----------------------------------------------
Центар за надгледање саобраћаја
У Бродарској улици без броја ће се налазити центар за надзор саобраћаја на мосту. Више од десет камера надгледаће проточност саобраћаја на „Газали”, Бранковом мосту и у гравитирајућим новобеоградским булеварима. Камере имају могућност да сниме регистарске таблице, тако да ти подаци у случају инцидента могу да буду од користи саобраћајној полицији.
----------------------------------------------
Електронски водич за возаче
На „Газели” ће бити постављен и велики електронски дисплеј на коме се налази датум, време и остале информације важне за возаче. У случају застоја из било ког разлога, учесници у саобраћају ће бити обавештени шта се догодило и који су алтернативни правци кретања. Овакви уређаји се налазе у Бубањ потоку, Добановцима, Бежанијској коси, код Новосадског и Зрењанинског пута.
----------------------------------------------
Мост у бројкама
332 метра је дужина моста
27,5 метара је ширина шест саобраћајних трака и две пешачке стазе
3.000 кубика бетона уграђено је у мост
600 тона арматуре налази се у новој „Газели”
2.500 тона челика употребљено је за ојачање моста
22 километра ужади за преднапрезање учврстило је бетонске конструкције
50 милиона евра укупно ће коштати реконструкција моста, прва обимнија обнова откако је пре 41 годину пуштен у саобраћај
160.000 возила сваког дана прелази преко „Газеле”
објављено: 26.01.2012.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου