Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Ženski glas iz „Bus plus“ automata najavljuje stanice


Novi sistem naplate karata u gradskom prevozu počinje 1. februara, a juče su prvi put “progovorili” i automati. Iz takozvanih validatora, na kojima se poništavaju nove karte, prijatan ženski glas izgovara naziv stajališta u kojem autobus stoji, ali i najavljuje sledeću stanicu kada autobus krene dalje.
Osim zvučne informacije na aparatima je ispisan i naziv narednog stajališta. Ukoliko se u obzir uzmu sve prednosti novog sistema, ovo je jedna od najvažnijih za same korisnike.

- Inače ne prolazim Banjicom toliko često, ali sada znam gde je stanica “Tehnogas”. U blizini mi živi prijateljica koju dugo nisam videla - kaže sugrađanka Milana Vasković koju smo zatekli u autobusu na liniji 94.


Govorni automati olakšaće kretanje i turistima, koji će sada moći da se orijentišu po stajalištima. Tek sada dobijaju na značaju informativne table koje je Direkcija za javni prevoz u saradnji sa Turističkom organizacijom Beograda postavila na autobuskim stajalištima.
 
Za koliko minuta dolazi prevoz?


Putnicima će takođe biti važno saznanje kad tačno dolazi neki autobus ili tramvaj.
- Za početak informativne table biće postavljene na deset najprometnijih stajališta u centru grada, a kasnije i na ostalim. Displej će sadržati informacije o vremenu narednog polaska vozila (sa stajališta na kome se nalazi), broj linije i krajnju stanicu. Osim toga putnicima će na usluzi biti i servisne informacije, informacije o eventualnim izmenama reda vožnje, reklamne poruke i slično - kažu u “Bus plusu”.
 
Sistem je podložan promenama, a nove ideje već su na vidiku. Bilo bi korisno da govorni automat saopšti i informaciju o tome na kom stajalištu je veza gradskog prevoza sa “BG vozom”, koji je postao veoma popularno prevozno sredstvo. To bi moglo da se uradi kada autobus pristaje u stanicu Karađorđev park ili kod Buvljaka u Novom Beogradu, jer su u blizini železničke stanice pomenutog prevoznog sredstva.
 
Putnici su oduševljeni jer pre toga u gradu nije postojalo ništa slično, ali dodaju da bi govorni automati mogli biti malo glasniji, jer se u bučnijim vozilima gotovo ne čuju.

- Koliko su glasni automati zavisi od vrste vozila. Informacija se čuje glasnije u autobusima. Ukoliko bi se ton pojačao, tada bi bio preglasan - kažu u “Bus plusu”.
 
Takođe, mali ekran može biti problem u situacijama kada je velika gužva. Primera radi, u Pragu je to rešeno tako što iznad vozačeve kabine postoje veći monitori na kojima su dijagonalnom linijom povezana četiri stajališta. Na slici se vidi stajalište u kom vozilo stoji, tri stajališta koja slede i jedno iza (koje je autobus već prošao). Sve stanice obeležene su tačkama pored kojih piše njihovo ime.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων

  Κακοκαιρία πλήττει τη Σερβία: Χωρίς ρεύμα 10.000 νοικοκυριά εξαιτίας των χιονοπτώσεων Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα έμειναν περισσότεροι από 10.00...