Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Ženski glas iz „Bus plus“ automata najavljuje stanice


Novi sistem naplate karata u gradskom prevozu počinje 1. februara, a juče su prvi put “progovorili” i automati. Iz takozvanih validatora, na kojima se poništavaju nove karte, prijatan ženski glas izgovara naziv stajališta u kojem autobus stoji, ali i najavljuje sledeću stanicu kada autobus krene dalje.
Osim zvučne informacije na aparatima je ispisan i naziv narednog stajališta. Ukoliko se u obzir uzmu sve prednosti novog sistema, ovo je jedna od najvažnijih za same korisnike.

- Inače ne prolazim Banjicom toliko često, ali sada znam gde je stanica “Tehnogas”. U blizini mi živi prijateljica koju dugo nisam videla - kaže sugrađanka Milana Vasković koju smo zatekli u autobusu na liniji 94.


Govorni automati olakšaće kretanje i turistima, koji će sada moći da se orijentišu po stajalištima. Tek sada dobijaju na značaju informativne table koje je Direkcija za javni prevoz u saradnji sa Turističkom organizacijom Beograda postavila na autobuskim stajalištima.
 
Za koliko minuta dolazi prevoz?


Putnicima će takođe biti važno saznanje kad tačno dolazi neki autobus ili tramvaj.
- Za početak informativne table biće postavljene na deset najprometnijih stajališta u centru grada, a kasnije i na ostalim. Displej će sadržati informacije o vremenu narednog polaska vozila (sa stajališta na kome se nalazi), broj linije i krajnju stanicu. Osim toga putnicima će na usluzi biti i servisne informacije, informacije o eventualnim izmenama reda vožnje, reklamne poruke i slično - kažu u “Bus plusu”.
 
Sistem je podložan promenama, a nove ideje već su na vidiku. Bilo bi korisno da govorni automat saopšti i informaciju o tome na kom stajalištu je veza gradskog prevoza sa “BG vozom”, koji je postao veoma popularno prevozno sredstvo. To bi moglo da se uradi kada autobus pristaje u stanicu Karađorđev park ili kod Buvljaka u Novom Beogradu, jer su u blizini železničke stanice pomenutog prevoznog sredstva.
 
Putnici su oduševljeni jer pre toga u gradu nije postojalo ništa slično, ali dodaju da bi govorni automati mogli biti malo glasniji, jer se u bučnijim vozilima gotovo ne čuju.

- Koliko su glasni automati zavisi od vrste vozila. Informacija se čuje glasnije u autobusima. Ukoliko bi se ton pojačao, tada bi bio preglasan - kažu u “Bus plusu”.
 
Takođe, mali ekran može biti problem u situacijama kada je velika gužva. Primera radi, u Pragu je to rešeno tako što iznad vozačeve kabine postoje veći monitori na kojima su dijagonalnom linijom povezana četiri stajališta. Na slici se vidi stajalište u kom vozilo stoji, tri stajališta koja slede i jedno iza (koje je autobus već prošao). Sve stanice obeležene su tačkama pored kojih piše njihovo ime.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...