„Грчка влада је одлучила да, због ситуације у којој се налазе, повуче инвестиције за пројекте који нису у току“, каже Ђуровић.
„Већ је готово 63 одсто деонице од Доњег Нерадовца до Српске Куће, чија је вредност 21,8 милиона евра. Међутим, предвиђена је градња од Српске Куће до Левосоја у вредности 39,9 милиона евра и та деоница би могла да изгуби извор финансирања. Угрожено је и 27 милиона евра из ове фирме, чију намену је тек требало одредити. Ако се то деси, позваћемо остале институције и европску банку у помоћ.“
На Коридору 10 под ризиком су и радови на још три деонице – код Владичиног Хана, тунел Банцарево, као и Чифлик – Пирот, истакао је шеф делагације ЕУ у Србији Венсан Дежер. Он је од Министарства саобраћаја и предузећа „Коридори Србије“ затражио јасан план о роковима за завршетак овог коридора.
„Има потешкоћа у градњи Коридора 10 у вези са пројектовањем, експропријацијом и административним препрекама, које успоравају добијање дозвола“, рекао је Дежер.
„Важно је и да Србија заврши реструктурисање јавних предузећа, попут ‘Јата’ и ‘Железница Србије’.“
Министар саобраћаја Србије Милутин Мркоњић истакао је да се у петак састао са представницима двадесет европских амбасада и међународних финансијских институција и због спорног финансирања обилазнице око Београда.
„Европске банке имају предност, ако желе да финансирају наставак обилазнице“, рекао је Мркоњић.
„За друге ауто-путеве, попут Коридора 11, за које европске и централна банка не дају кредите, морамо да преговарамо са Кинезима, или са било ким ко је спреман да да повољан зајам. Исти је случај и са руским кредитом намењеним железници. Очекујемо да ће Коридор 10 у Србији, бити завршен за две до три године.“
Дуг „Јата“
Цео дуг „Јат ервејза“, који је у фебруару износио око 170 милиона евра преузеће држава, рекао је министар саобраћаја Милутин Мркоњић, најављући да ће та авио-компанија добити и нови менаџмент.
„Битно је да је држава преузела обавезу да цео дуг стави на своја леђа“, рекао је Мркоњић.
„Не можемо да трошимо време на процене ко је крив и да опет забијамо главу у песак. Нови менаџмент ‘Јата’ ће имати задатак да компанија до краја године послује на ‘позитивној нули’.“
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου