U saobraćajnim nesrećama mesečno pogine 15 pešaka, a ta
brojka je veća nego 2011, kada je tokom cele godine nastradalo njih 143. Zato
“Blic” savetuje pešacima pet osnovnih pravila kojih bi trebalo da se pridržavaju
kako ne bi bili žrtve u saobraćaju.
Kliknuti za uvećanje (+)
Nepažnja je glavni razlog sve većeg broja poginulih pešaka na saobraćajnicama u Srbiji. Osim pešaka, jednak deo odgovornosti moraju da preuzmu i vozači, koji moraju da paze na ostale učesnike u saobraćaju. Veliki teret odgovornosti pada i na policiju, službe održavanja puteva, koje moraju da kažnjavaju one koji ne rade po zakonu, odnosno da stvore dobre tehničke uslove na kolovozu za bezbedno odvijanje saobraćaja.
Saobraćajni inženjer dr Boris Antić kaže da je zabrinjavajući broj poginulih pešaka na srpskim putevima, da je crna brojka u konstantnom porastu i da će biti sve više žrtava na putevima ukoliko se problemu ozbiljno ne pristupi.
- Veliki je broj i alkoholisanih pešaka koji stradaju svojom krivicom. S druge strane, na pojedinim raskrsnicama u Beogradu je za tri godine poginulo 11 pešaka, a ni policija ni gradske službe ništa nisu preduzele da povećaju bezbednost na tim rizičnim delovima. Država mora da pokrene akcije, kampanje, da edukuje pešake, a ne da se oslanja samo na kažnjavanje - podvlači Antić.
Milan Božović iz Komiteta za saobraćaj ističe za “Blic” da pešak mora da pazi kad prelazi ulicu, pa čak i kada ima prvenstvo prolaza.
- Pešaci moraju da obrate pažnju i često su nesvesni toga koliko mogu da utiču na saobraćaj. Da li su na pešačkom prelazu ili ne, moraju da se uvere da pređu ulicu tek kada to postane bezbedno. Siguran sam da bi broj poginulih bio i više nego prepolovljen kada bi se pešaci pridržavali pravila i kada ne bi olako shvatali svoje greške i kršenje propisa - upozorava Božović.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου