Kašnjenje građana u otplati kredita sve je veće, a od ukupno
odobrenih zajmova 10,1 odsto čine oni gde je kašnjenje preko 90 dana. Najviše se
kasni kod vraćanja rata za keš i potrošačke kredite, ali i izmirenja dugova za
kreditne kartice.

- Jedna od mogućnosti koja se
klijentima nudi kako bi im se olakšao vraćanje obaveza je produženje roka
vraćanja kredita za 24 meseca što dovodi do smanjenja visine mesečne obaveze i
olakšava vraćanje kredita. Klijentu se nudi i korišćenja grejs perioda u istom
trajanju u okviru kojeg plaća samo kamatu - kaže Živojin Savić, izvršni direktor
za poslove sa stanovništvom Komercijalne banke.
Za klijente koji su ostali bez posla, postoji mogućnost privremene
obustave plaćanja svih obaveza za kredit i nastavak izmirenja posle ugovorenog
grejs perioda.
U Banci Intezi ističu da ukoliko se građani suoče s problemima u otplati,
da su im na raspolaganju opcije koje uključuju restrukturiranje kredita. Tako je
i u Eurobanci EFG. Kako kaže Vladan Vilotijević, direktor razvoja, ako za to
postoje objektivni razlozi, moguće je produženje roka, uvođenje grejs perioda
kada se plaća kamata, dok glavnica miruje.
- Kada govorimo o toj nekoj “preventivi”, pomenuo bih osiguranje za
slučaj gubitka posla, koje obezbeđuje otplatu određenog broja rata - ističe
Miroslav Rebić, član Izvršnog odbora Sosijete ženeral banke.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου