Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Београд је ближи добијању метроа


Одборници усвојили „Студију општег концепта метро система града Београда”. – Небојша Бакарец, одборник ДСС-а, сматра да постоји основана сумња да је реч о корупцији огромних размера
Од­бор­ни­ци усво­ји­ли „Сту­ди­ју оп­штег кон­цеп­та ме­тро си­сте­ма гра­да Бе­о­гра­да” (Фото Беинфо)
Београд je данас много ближи изградњи прве линије метроа него што је икад био, рекао је Драган Ђилас, градоначелник, на јучерашњој седници Скупштине града, на којој је усвојена „Студија општег концепта метро система града Београда”.
Укупна дужина метро трасе биће 14,8 километара у првој фази изградње, чији се завршетак планира 2017/2018. године. Простираће се од Устаничке улице до Александра Дубчека у Земуну. Друга етапа требало би да буде готова 2021/2022. године, а дужина све три линије биће41 километар, како стоји у Студији коју је израдила француска консултантска кућа „Ежис рејл”.
Градоначелник је истакао да ће прва линија метроа са свом опремом и возовима коштати око милијарду евра. Навео је да ће се водити разговори с Европском инвестиционом банком и Европском банком за обнову и развој, као и другим финансијским институцијама које су спремне да понуде повољне кредите са дугим грејс-периодом за изградњу метроа.
– Београд ће у ову инвестицију ући само уз подршку републичких власти и са затвореном финансијском конструкцијом, транспарентним избором фирми за грађевинске радове и јавном куповином возова и електоопреме – рекао је Ђилас.
Он је казао да је град пре две године обавестио партнере у овом послу, француску компанију „Алстом” да то што су дали донацију од три милиона евра за израду студије, не значи да ће град Београд без тендера из Француске купити возове и електроопрему у вредности од неколико стотина милиона евра.
– Овом студијом се обавезујемо да ћемо у следеће две године о томе преговарати искључиво са фирмом „Алстом”. Уколико затворимо финансијску конструкцију, што није лако у време кризе, и ако добијемо максимално повољне кредите и прихватљиве цене возова, а то се лако проверава на светском нивоу, онда можемо да радимо са француском страном – истакао је Ђилас, нагласивши да уколико разговори не уроде плодом, онда град после две године о набавци возова може да преговара са свим компанијама у свету.
Небојша Бакарец тврди да је Србија „жртва мешетара са запада и оних који им овде служе”. Он сматра да постоји основана сумња да је реч о корупцији огромних размера када се говори о пројекту „Београдског метроа”.
– То што планира да се гради није метро, јер свуда у свету се подразумева да се високоподни, независни шински систем напаја одоздо, а ако се то ради одозго онда се то зове – трамвај. Када се направи прорачун може се лако утврдити да ће метро коштати Београд и Србију невероватних четири милијарде евра, што значи да ће километар лажног метроа коштати 100 милиона евра, јер се из студије може закључити да ће се укупно градити 41 километар – каже Бакарец.
Он је нагласио да је „Алстом” велика компанија, али да је њена репутација свуда у свету доведена у питање, јер су њени челници умешани у велике корупцијске скандале.
– Ова француска компанија подмићује званичнике и фирме како би се докопала уносних послова, који се мере милијардама евра. Довољно је на интернету укуцати речи „алстом” и „корупција” и да видите да су то синоними. Против „Алстома” се води истрага у 11 земаља и о томе су извештавали светски медији, попут „Гардијана”, „Њујорк тајмса”, „Волстрит џорнала” – рекао је Бакарец.
 ----------------------------------------------------
Комисија за израду Нацрта одлуке о промени статута
Скупштина града образовала је Комисију за израду Нацрта одлуке о промени Статута града. За председника је изабран Александар Антић, а за чланове Данило Башић, Ненад Николић, Андреја Младеновић и Снежана Аритоновић.
– У свом раду, комисија би требало да се одговорно бави надлежношћу града и општина, ради стварања ефикасног модела функционисања, који ће омогућити да грађани на уређен, организован и ефикасан начин решавају проблеме из различитих области. Политичка спремност и консензус да радимо на промени статута постоји код свих одборничких група – рекао је Александар Антић.
----------------------------------------------------
Профир Ранчић нови члан Градског већа
Нови члан београдске владе је Профир Ранчић, дипломирани правник и функционер ПУПС-а. Он ће на овом месту заменити Владана Ђукића, који је поднео оставку из личних разлога. Градоначелник је изразио уверење да ће дати пун допринос раду већа.
 ----------------------------------------------------
Нови директори у јавним предузећима
Одборници Скупштине града разрешили су и именовали директоре и вршиоце дужности директора у неколико предузећа и установа, чији је оснивач град.
ЈВП „Београдводе” – Милош Миловановић, досадашњи вршилац дужности директора
ЈКП „Погребне услуге” – остаје досадашњи директор Драган Балтовски
ЈКП „Градске пијаце” – Предраг Веиновић
Урбанистички завод Београда – Небојша Стефановић
ЈП „Ада Циганлија” – Александар Стаменковић
ЈП „Хиподром Београд” – Бранимир Јовановић
ЈКП „Инфостан” – Бојан Милић, вршилац дужности директора
ЈКП „Зеленило – Београд” – Владимир Богићевић, вршилац дужности директора
ЈКП „Градска чистоћа” – Радован Драшкић, вршилац дужности  директора
ЈКП „Јавно осветљење” – Петко Шишовић
Музеј аутомобила – Богдан Петковић, вршилац дужности директора
Дужности генералног директора СРЦ „Ташмајдан” на лични захтев разрешен је Марко Павловић, а за вршиоца дужности директора именован је Горан Шормаз.
 ----------------------------------------------------
Нови планови детаљне регулације
Одборници су јуче усвојили три плана детаљне регулације:
– комплекса КБЦ „Др Драгиша Мишовић – Дедиње” између улица Хероја Милана Тепића, Булевара мира (Булевар кнеза Александра Карађорђевића), Љутице Богдана, Драгорске (др Иве Поповића Ђанија) и Сокобањске
– за блокове између улица Цара Душана, Филипа Вишњића, Угриновачке и Лазе Јовановића – Порција у Земуну
– за раскрсницу „Криваја” – нови прилаз гробљу „Лазаревац 2” у Лазаревцу.
Усвојен је и план постављања тезги и других покретних привремених објеката на подручју општине Обреновац.
----------------------------------------------------
Школовање деце – услов Ромима за смештај о трошку града
Осврћући се на недавну примедбу повереника за заштиту равноправности да су неки Роми расељени испод моста Газела избачени из нових насеља зато што им деца нису ишла у школу, градоначелник Драган Ђилас је истакао да ће и даље услов за живот у стамбеним јединицама о трошку града бити поштовање Закона о обавезном основном образовању.
– Тренутно 300 ромске деце из тих насеља похађа школу, а пре две године похађало их је само 30. Свако ко прави неред, користи алкохол или дрогу, бије супругу, децу и друге људе, биће избачен из тих насеља, јер тако не може да се понаша – био је изричит Ђилас.
Он је додао да ће из ромских насеља бити избачен и свако ко „јакну коју град купи детету за 3.000 динара, како зими не би ишао у мајици, прода на бувљаку за 200 динара”.
– Такви ће завршити у затвору. Побринућу се за то лично – нагласио је Ђилас.
Према његовим речима, у Београду постоји стална акција дела невладиних организација, које се формално декларишу као заштитници права Рома, а у ствари то само користе да би се појављивале у медијима и добијале средства из фондова.
Како је објаснио, једна од тих организација „Праксис”, поднела је примедбу повереници за заштиту равноправности због тога што „град условљава да неко може да живи у насељима које финансира град само под условом да децу шаље у школу”. 
Д. Спаловић
објављено: 10.11.2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...