Možete biti vrhunski stručnjak na određenom području i baratati svim potrebnim informacijama, ali ako niste istovremeno i pristupačna, prema kolegama korektna osoba, uvek spremna pomoći, savetovati, ali i prihvatiti kritiku, teško ćete zadržati svoj posao.
Stvari bi se mogle ovako postaviti: obrazovanje je bitno, stručnost poželjna, ambicioznost dobrodošla, a ličnost presudna.
Ne zaboravite, način na koji vas okolina percipira kao ličnost veoma utiče na sliku koja se stvara o vama kao profesionalcu čime god se bavili.
Evo 10 pravila u ponašanju koja nikada nemojte primenjivati na poslu:
1. Ponašati se kao nedodirljivi stručnjak
Ljudi se redovno više vole okruživati dopadljivim iako možda manje sposobnim kolegama nego visoko kompetentnim namćorima. Brojne su studije pokazale da na kraju uopše nije bitno koliko je neko dobar u poslu ili ne jer nikakvo znanje i veštine ne mogu pomoći osobi koja nije omiljena u radnoj sredini – takvog kolegu svi zaobilaze.
2.Ne biti timski igrač
Takođe, niko se ne oseća ugodno s neaktivnim, samodopadnim osobama koje se ponašaju potpuno nezainteresovanim za timski rad. Osim otvorenosti za saradnju sa kolegama, zlatno je pravilo ne govoriti javno negativno o šefu, kolegama i firmi. Poštujte šefa, učinite ga zvezdom uz koju ćete i vi poslovno rasti.
3. Ne poštovati rokove
Ako je rok u sredu, to nikako ne znači prvu stvar u četvrtak ujutro. Preduzeća trebaju ljude na koje se mogu osloniti. Ne obaviti posao na vreme krajnje je neprofesionalno, to može razorno delovati i na raspored drugih u timu, a posledice će trpeti i vaš šef. Kada nešto obećate, radite koliko god je potrebno i završite na vreme, a tek nakon predaje posla možete zatražiti neki oblik nagrade za eventualni prekovremeni rad.
4. Baviti se privatnim stvarima na poslu
E-mail i telefoni, služe za posao koji radite za kompaniju. Privatne razgovore svedite na nužne uz minimum razgovora i nikad ne obavljajte pozive uz koje bi vam mogle trebati hrpe papirnatih maramica. Nikada u e-mailu ne pišite ništa što ne biste volili da pročita vaš šef, nikad niste sigurni gde se zadržavaju obrisani fajlovi. (Ne želite znati brojku jadnih duša koje su dobile otkaz jer su kliknule ‘Reply to all’ i svima koje znaju i ne znaju poslale šale na šefov račun).
5. Izolovati se
Razvijajte, negujte, koristite dobre odnose s kolegama u firmi, ali i profesiji uopšte. Ljudi koji imaju dobru mrežu poznanika iz branše uvek su u toku, na izvoru bitnih informacija i mnogo se lakše probijaju kroz organizacijsku politiku. Istraživanja pokazuju da su ljudi s dobrom mrežom kolega oko sebe skloniji radu u uspešnim timovima, imaju bolje rezultate, češće dobivaju povišicu i češće dobiju ili se trude da dobiju razne beneficije.
6. Započeti romansu na poslu
Loša, loša zamisao je započeti ljubavnu vezu s nekim ko sedi s vama u kancelariji. Loša je ideja početi vezu s nadređenim jer će vaš poslovni uspeh uvek biti predmet sumnje. A ako ste u vezi sa podređenim, izlažete se riziku da vas jednog dana optuže za seksualno uznemiravanje na poslu. I još dalje – ako loše završi, svi će u firi sve znati i to će izazvati još veću neugodnost.
7. Bojati se neuspeha
Koliko puta od iskusnih možemo čuti dobronamerne savete među kojima je i onaj – "ako vi ne verujete u sebe, neće ni drugi". Zauzmite stav "ja to mogu" i preuzmite rizik. Umesto da kažete da to nikad niste radili, recite da ćete naučiti kako se to radi. Ne bojte se neuspeha ili pogrešaka. Čak i ako zabrljate, priznajte to i nastavite dalje. Nakon svega, učite nešto novo u svakoj mogućoj situaciji. Upamtite, s vremenom se pokaže kako je izbegavanje rizika štetnije za karijeru od pogrešaka.
8. Biti bez cilja
Neuspeh ne leži u činjenici da niste postigli svoj cilj, nego proizlazi iz rada bez cilja kojim biste težili. Razmotrite realne mogućnosti i sastavljajte kako dnevni, tako i dugoročni plan aktivnosti. Upravljajte svojom karijerom, sledite prioritete i usredotočite se na zadatke koji vode prema cilju koji ste postavili.
9. Ignorisati imidž
Nastup je važan. Ljudi stvaraju razne slike o vama upravo kroz način na koji se predstavljate. Zato se ne pojavljujte u kancelariji kao da ste upravo timarili konje, ne valjajte gluposti ne pazeći na gramatiku i ne lenčarite s nogama na stolu pred svima. Negujte imidž kompetentne, karakterne i lojalne osobe koju firma i te kako treba.
10. Biti indiskretan
Kancelarije, hodnici, liftovi, zahodi, čak ni javni prevoz na putu kući – nisu privatno okruženje. Budite pažljivi i pazite gde šta govorite i kome šta kažete. Ne pričajte ni naoko bezazlene šale na tuđi račun, a da i ne spominjemo poslovne tajne, ogovaranja kolega ili iznošenja svog viđenja celokupne situacije ili, još gore, stava prema rasama, veri ili šefovoj ličnosti. Jer, iako postoji nešto poput slobode govora, ta sloboda i nije tako mila ako vas košta posla
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου