BEOGRAD - U Kelnu je u toku Međunarodni sajam nameštaja "Imm Cologne 2013“. Svoje proizvode, predstavljaju tri firme iz Srbije, čiji su proizvodi već prepoznatljivi.
Industrija nameštaja i prerade drveta u Srbiji ima dugu tradiciju.
Ako se tome doda i dugogodišnje iskustvo, onda nije začuđujući podatak da srpske kompanije i njihovi proizvodi dominiraju na tržištima zemalja u regionu i to pre svega bivših jugoslovenskih republika Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, ali i na tržištima Hrvatske i Albanije.
Primetni su proizvodi i na nemačkom i evropskom tržištu. Nemačka je prva destinacija Srbije u odnosu na ostale zemlje sveta. Do decembra protekle godine, ukupan izvoz iz Srbije u Nemačku iznosio je milijardu i 240 miliona dolara, dok je uvoz bio u visini od milijardu i 880 miliona.
"Privredni odnosi Srbije i Nemačke se tradicionalno, uz manje prekide, uspešno razvijaju skoro dva veka. Srbija je u vremenu krize uspela održati dobar tempo robne razmene sa Nemačkom“, kaže Milanka Vučić, direktor predstavništva Privredne komore Srbije u Nemačkoj.
Malo, ali odabrano "društvo“ Na Međunarodnom sajmu nameštaja u Kelnu se drugu godinu zaredom predstavlja firma "Aktiv Dizajn (Active Design), piše DW.
Bez kvaliteta, dizajna i povoljnih cena nema opstanka na evropskom tržištu.
"Aktiv Dizajne“ je jedini predstavnik Srbije na sajmu koji izlaže uz pomoć švajcarskog programa za promociju razvoja u EU (SIPPO).
Slast evropskog tržišta osetila je i "Jela“ iz Jagodine koja je nekoliko godina zastupljena na nemačkom tržištu.
Jedan od sektora u Srbiji koji ima svetlu budućnost je proizvodnja nameštaja od masiva, sa svim komparativnim prednostima. Domaća sirovina i niske cene radne snage su još uvek jeftinije u odnosu na evropske. Pošto je proizvodnja nameštaja od masiva uglavnom namenjena evropskom tržištu, sama pozicija Srbije, za razliku od konkurencije iz Azije, omogućava brzu isporuku manjih i većih količina što je takođe velika prednost.
Danas gotovo svi proizvođači masiva uspešno posluju jer su uglavnom fokusirani na izvozna tržišta Nemačke, Francuske, Belgije, Austrije i Švajcarske. Jedna od kompanija je "Kolarević“ koja zapošljava oko 200 radnika i koja 90 odsto proizvoda plasira na inostrano tržište. „Kolarević“ se i ove godine predstavlja na sajmu „imm Cologne 2013“ samostalno sa širokom paletom svojih proizvoda i porukom "Prepoznajemo tajnu drveta“.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου