Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Nameštaj iz Srbije osvaja Evropu

BEOGRAD - U Kelnu je u toku Međunarodni sajam nameštaja "Imm Cologne 2013“. Svoje proizvode, predstavljaju tri firme iz Srbije, čiji su proizvodi već prepoznatljivi.
namestaj
Industrija nameštaja i prerade drveta u Srbiji ima dugu tradiciju.
Ako se tome doda i dugogodišnje iskustvo, onda nije začuđujući podatak da srpske kompanije i njihovi proizvodi dominiraju na tržištima zemalja u regionu i to pre svega bivših jugoslovenskih republika Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, ali i na tržištima Hrvatske i Albanije.
Primetni su proizvodi i na nemačkom i evropskom tržištu. Nemačka je prva destinacija Srbije u odnosu na ostale zemlje sveta. Do decembra protekle godine, ukupan izvoz iz Srbije u Nemačku iznosio je milijardu i 240 miliona dolara, dok je uvoz bio u visini od milijardu i 880 miliona.
"Privredni odnosi Srbije i Nemačke se tradicionalno, uz manje prekide, uspešno razvijaju skoro dva veka. Srbija je u vremenu krize uspela održati dobar tempo robne razmene sa Nemačkom“, kaže Milanka Vučić, direktor predstavništva Privredne komore Srbije u Nemačkoj.
Malo, ali odabrano "društvo“ Na Međunarodnom sajmu nameštaja u Kelnu se drugu godinu zaredom predstavlja firma "Aktiv Dizajn (Active Design), piše DW.
Bez kvaliteta, dizajna i povoljnih cena nema opstanka na evropskom tržištu.
"Aktiv Dizajne“ je jedini predstavnik Srbije na sajmu koji izlaže uz pomoć švajcarskog programa za promociju razvoja u EU (SIPPO).
Slast evropskog tržišta osetila je i "Jela“ iz Jagodine koja je nekoliko godina zastupljena na nemačkom tržištu.
Jedan od sektora u Srbiji koji ima svetlu budućnost je proizvodnja nameštaja od masiva, sa svim komparativnim prednostima. Domaća sirovina i niske cene radne snage su još uvek jeftinije u odnosu na evropske. Pošto je proizvodnja nameštaja od masiva uglavnom namenjena evropskom tržištu, sama pozicija Srbije, za razliku od konkurencije iz Azije, omogućava brzu isporuku manjih i većih količina što je takođe velika prednost.
Danas gotovo svi proizvođači masiva uspešno posluju jer su uglavnom fokusirani na izvozna tržišta Nemačke, Francuske, Belgije, Austrije i Švajcarske. Jedna od kompanija je "Kolarević“ koja zapošljava oko 200 radnika i koja 90 odsto proizvoda plasira na inostrano tržište. „Kolarević“ se i ove godine predstavlja na sajmu „imm Cologne 2013“ samostalno sa širokom paletom svojih proizvoda i porukom "Prepoznajemo tajnu drveta“.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...