Уколико Градско веће прихвати предлог „Пинк таксија”, цена би од 15. марта била увећана
Удружење „Пинк такси” званично је од Скупштине града затражило да цене такси услуга од 15. марта буду увећане 8,4 одсто. Уколико овај предлог прихвати Градско веће, старт би коштао 150 динара, уместо садашњих 140 динара. Километар вожње у дневној тарифи наплаћивао би се 60 динара (сада је 55), а у ноћној вожњи би износио 76 динара (сада је 70). За сат чекања путници би требало да издвоје 800 уместо садашњих 750 динара.
Теодор Гаћеша, директор и власник „Пинктаксија”, каже да има више разлога зашто су тражили поскупљење такси услуга.
– Последње поскупљење такси услуга било је 21. јуна 2010. године, од када су сви параметри који утичу на цену превоза вишеструко увећани. Евро је „јачи” од 110 динара, а неколико пута је повећана и цена горива – каже Гаћеша.
Он подсећа да су таксисти подизали кредите да би пре пет годинакупили возила са „евро 3” и „евро 4” моторима. Проблем је што су кредити углавном везани за евро – онда је потпуно оправдано поскупљење јер је евро када су се задуживали био 80 динара, а сада је већи од 110 динара.
–Свесни смо да је могуће да ће нови ценовник, у прво време, смањити обим посла, али не очекујем већу „осеку” муштерија. У почетку ће највероватније бити мањи број телефонских позива, али ће се за десетак дана све стабилизовати – уверава Гаћеша.
Дејан Мали, члан Градског већа задужен за саобраћај, каже да нису добили захтев „Пинк таксија” за поскупљење такси услуга.
– Постоји формула за израчунавање такси услуга на основу праћења цене горива, курса евра и раста цена на мало и по тим параметрима има основа за поскупљење такси превоза.Када добијемо званичан захтев од „Пинк таксија”, одлучићемо да ли ће и за колико бити увећaне цене такси услуга – нагласио је Дејан Мали.
Златко Златковић, власник „Београдског таксија”, каже да захтев за поскупљење има основа, али да у овом тренутку то није реално.
– Уместо вишим ценама, такси удружења за путнике треба да се боре квалитетом услуга. Само на тај начин такси асоцијације које квалитетно раде могу да очекују да ће имати више телефонских позива – рекао је Златковић.
----------------------------------------------
Гориво највише утиче на цену превоза
На цену такси услуге највише утичу турбуленције у ценама горива. Према проценама енергетских стручњака, утицај горива на цену такси превоза је око 60 одсто. Ако таксиста месечно заради бруто 100.000 динара, он ће 60.000 морати да издвоји за гориво. Често се, међутим, „под тепих” гура податак да најмање 2.500 таксиста у Београду вози аутомобиле на гас, који је двоструко јефтинији од дизела и бензина.
Теодор Гаћеша, директор и власник „Пинктаксија”, каже да има више разлога зашто су тражили поскупљење такси услуга.
– Последње поскупљење такси услуга било је 21. јуна 2010. године, од када су сви параметри који утичу на цену превоза вишеструко увећани. Евро је „јачи” од 110 динара, а неколико пута је повећана и цена горива – каже Гаћеша.
Он подсећа да су таксисти подизали кредите да би пре пет годинакупили возила са „евро 3” и „евро 4” моторима. Проблем је што су кредити углавном везани за евро – онда је потпуно оправдано поскупљење јер је евро када су се задуживали био 80 динара, а сада је већи од 110 динара.
–Свесни смо да је могуће да ће нови ценовник, у прво време, смањити обим посла, али не очекујем већу „осеку” муштерија. У почетку ће највероватније бити мањи број телефонских позива, али ће се за десетак дана све стабилизовати – уверава Гаћеша.
Дејан Мали, члан Градског већа задужен за саобраћај, каже да нису добили захтев „Пинк таксија” за поскупљење такси услуга.
– Постоји формула за израчунавање такси услуга на основу праћења цене горива, курса евра и раста цена на мало и по тим параметрима има основа за поскупљење такси превоза.Када добијемо званичан захтев од „Пинк таксија”, одлучићемо да ли ће и за колико бити увећaне цене такси услуга – нагласио је Дејан Мали.
Златко Златковић, власник „Београдског таксија”, каже да захтев за поскупљење има основа, али да у овом тренутку то није реално.
– Уместо вишим ценама, такси удружења за путнике треба да се боре квалитетом услуга. Само на тај начин такси асоцијације које квалитетно раде могу да очекују да ће имати више телефонских позива – рекао је Златковић.
----------------------------------------------
Гориво највише утиче на цену превоза
На цену такси услуге највише утичу турбуленције у ценама горива. Према проценама енергетских стручњака, утицај горива на цену такси превоза је око 60 одсто. Ако таксиста месечно заради бруто 100.000 динара, он ће 60.000 морати да издвоји за гориво. Често се, међутим, „под тепих” гура податак да најмање 2.500 таксиста у Београду вози аутомобиле на гас, који је двоструко јефтинији од дизела и бензина.
објављено: 28.02.2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου