Prema rečima Zorana Ilića, direktora projekta, "Ežis" je realizaciju beogradskog metroa podelio na dva dela.
- Prva faza - definisanje koncepta metroa je završena, trenutno je studija na razmatranju u radnoj grupi, potom ostaje još da je usvoji grad - objašnjava Ilić. - Zatim sledi druga faza - izrada idejnog projekta, za mesec-dva. Kao što je i ranije predviđeno, prva linija će povezivati Tvorničku ulicu u Zemunu preko Bulevara kralja Aleksandra sa Ustaničkom
Na novobeogradskoj strani trasa će ići pored "Energoprojekta", Bulevarom Zorana Đinđića, pored "Arene" ka Brankovom mostu.
- Predviđena je izgradnja još jednog mosta, tik pored Brankovog, nizvodno, na koji bi se nastavljao tunel čiji će ulaz biti ispod spomenika u parku na Kosančićevom vencu - dodaje Ilić. - Metro bi kroz centar prolazio tunelom do Trga Republike, a zatim Bulevarom kralja Aleksandra, do krajnje stanice.
Mnoga rešenja uslovila je konfiguracija terena. Tako su na Novom Beogradu veliki problem podzemne vode koje ne dozvoljavaju da se pruga spusti ispod zemlje, a kako je ovo nezavisan šinski sistem i ne sme da se ukršta sa ostalim vidovima saobraćaja, kao rešenje su se nametnule konstrukcije koje bi bile podignute iznad tla. U centru grada, međutim, mora da se vodi računa o zgradama i infrastrukturi. Zato je neophodno utvrditi najbolju dubinu na kojoj će se izvoditi radovi.
VELIKA UŠTEDA EFEKTI koji se očekuju nakon puštanja u rad prve linije lakog metroa su uštede - u vremenu putovanja koje je već za prvu godinu eksploatacije na godišnjem nivou od oko 23 miliona časova. Takođe, smanjenje autobuskog saobraćaja za oko dva puta na posmatranom koridoru i smanjenje potrošnje goriva za autobuse od oko 1.500 litara u vršnom času, što na godišnjem nivou iznosi čak 4,5 miliona litara.
"Ežis" ima iskustva u izgradnji metroa. Projektovali su metroe u Lionu, Marseju, Portu...
- Postoje tehnologije i načini da se svi problemi prevaziđu, ali to košta - kaže Ilić. - Ako bi se otišlo previše u dubinu, to bi povećalo troškove. S druge strane, ako se kopa plitko postoji rizik za objekte na zemlji.
MIRIJEVO, TRG, PROKOP, ADA, PETLOVO BRDO
STRUČNjACI iz "Ežisa" kažu da su, kada je u pitanju druga linija metroa, samo razmatrali opcije s obzirom na trenutno stanje. Tako su ovu liniju postavili da ide iz Mirijeva ka Dunavu, zatim prateći reku prema gradu do Trga Republike. Tu bi se ukrstila sa prvom linijom, a potom bi metro nastavio do Prokopa, ka stadionima, Banovom i Petlovom brdu. U budućnosti veza bi trebalo da bude preko mosta na Adi, a kasnije bi jedan deo išao i do bloka 45.
OD 20 STAJALIŠTA OSAM PODZEMNIH
U NEPOSREDNOJ zoni kojom će proći prva linija živi oko 270.000 stanovnika i ima 150.000 radnih mesta. Ukupna dužina predložene trase prve linije lakog metroa je 12,5 kilometara, predviđeno je 20 stajališta od kojih je osam podzemnih. Planirano vreme trajanja izgradnje prve faze je pet godina, a orijentaciona cena 450 miliona evra. Broj putnika na ovoj liniji procenjuje se na oko 40 miliona godišnje.