Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

U januaru 1999. u Srbiji prodato 300 automobila više nego ove godine

 

I novi i polovni automobili jeftiniji su nego ikada. Za manje od 10.000 evra mogu se kupiti nova kola, čija je cena ne tako davno bila i 12.000, takođe, odlični polovnjaci srednje klase mogu kupiti i za 2.500-3.000 evra.
Poznavaoci prilika na tržištu kažu da je kriza desetkovala prodaju i da se koliko-toliko drže samo najmanji automobili koji malo troše i oni najluksuzniji za čiju prodaju nikad nema zime. Za sve između ove dve krajnosti ne pomažu ni niske cene, jer kupaca nema.
Ovo potvrđuje i Dejana Komadina, PR predstavništva „Reno-Nisana” za Srbiju, koja ističe da su svi proizvođači spustili cene automobila, ne samo na našem tržištu već u celom svetu. Razlog tome je, kaže, prevashodno ekonomska kriza.
“Nemamo više prostora da spuštamo cene, ovo je minimum. Jedino što možemo je da uvodimo određene komercijalne akcije, kao što su popusti do 1.000 evra, zimske gume koje trenutno idu uz „dačiju” ili povoljniji uslovi kod određenih banaka. Loša je situacija na tržištu automobila, a kada se uporedi januar ove godine sa januarom 1999, vidi se da je tada u Srbiji prodato 300 automobila više”, navodi Komadina.
Pad cena počeo još u septembru 2010, situacija se pogoršala u januaru 2011.
Isto je i sa polovnim automobilima, ocenjuje Petar Stakić, PR najpoznatijeg sajta za njihovu kupoprodaju Polovniautomobili.com.
On dodaje da su nova vozila ipak procentualno više pojeftinila nego polovna,”Moguće je kupiti sasvim pristojne modele polovnih automobila po ceni od 3.000 do 4.000 evra, pa i niže. Na tom spisku su „opel astra”, „reno laguna” ili „megan”, „fijat stilo”, „ford fokus”… Raspon njihovog godišta je od 2001. do 2004″.
Zanimljivo je, međutim, da mali automobili drže cenu u odnosu na velike i da se istovremeno više prodaju nego ranije.
“Njihova cena najčešće ne može da bude niža od ponuđene, jer uvoznicima to ne bi bilo isplativo. Zanimljivo je da toj kategoriji vozila cena ne pada istom dinamikom kao većim automobilima, gde taj pad u godinu dana bude viši od deset posto. Najtraženiji modeli iz te kategorije kod nas su „opel korsa”, „fijat punto”, „ford fijesta”, „pežo 206″”, kaže on.
Stakić smatra da polovni automobili neće poskupljivati u skorije vreme, ali napominje da to može da se desi ukoliko se obistini priča da država namerava da uvede zabranu na uvoz vozila sa evro 3 motorima, odnosno da dozvoli samo uvoz vozila koja imaju evro 4 ili novije.
“To onda može povećati cenu vozila ili ih u najboljem slučaju zadržati na istom nivou. Neće biti moguć uvoz kola koja sada koštaju 2.500, 3.000 ili 4.000″

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...