Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Српски „фијат” представљен свету

На Сајму аутомобила у Женеви откривен нови модел „500 л” који ће се производити у Крагујевцу. – Уз серијску производњу која креће у току лета приход од око милијарду и по евра
Фото Танјуг
Женева – Нови „Фијатов” модел „500 л”, који ће се производити у фабрици у Крагујевцу, премијерно је јуче представљен на Сајму аутомобила у Женеви.
Откривање новог четвороточкаша на једној од највећих смотри аутомобила пропратиле су десетине новинарских екипа из целог света, председник Србије Борис Тадић, министар економије Небојша Ћирић, бивши министар економије Млађан Динкић, амбасадор у Швајцарској Милан Ст. Протић, Серђо Маркионе, шеф „Фијата”, као и други водећи људи ове компаније. Како се незванично могло чути на штанду „Фијата”, серијска производња би требало да почне у току лета.
– Данас су овде у Женеви промовисани, не само „Фијат” и његов нов модел „500 л”, већ и Србија. Она је стари-нови произвођач аутомобила на мапи света и ово возило биће продавано и у Европи, и у Америци. Тиме се, на неки начин,враћамо не само „фићи”, него и пројекту „југо Америка” – рекао је Тадић, додајући да би са десет оваквих инвестиција Србија била потпуно другачија земља, па је зато у Женеви разговарано и са другим познатим произвођачима аутомобила.
Председник је додао и да нов модел, за разлику од „пунта”, није првенствено намењен домаћем тржишту.

– Цена од 16.000 евра је висока за нашег купца, али то није аутомобил који је намењен домаћем тржишту већ извозу. А извоз је највећа слобост наше привреде већ три деценије и то треба мењати. Биће јефтинијих, као што ће бити и скупљих возила, а у нашем је интересу да имамо читаву палету аутомобила који ће се производити у Србији и извозити – рекао је Тадић.
Упитан колико би отпуштања у „Фијату” могла да утичу на запослене у крагујевачкој фабрици, Тадић је одговорио да је о кризи већ разговарао са Маркионеом.
– Понављам да је почетак 2013. године време када се може очекивати побољшање светске, а тиме и наше економије. Што се тиче производње, ту нема милости, ни у Италији, нити било где у свету. Сви се боре за своја радна места и „Фијат” више није само италијанска компанија, већ је и српска, као што је и америчка – закључио је Тадић.
Да је код модела „500 л” акценат на извозу, а не на домаћој тражњи, сматра и Млађан Динкић, председник Уједињених региона Србије и бивши министар економије.

Тадић и Маркионе на штанду Фијата (фото Евросервис)
– Ми дуго нисмо имали софистициран извозни производ, а сада ће Србија коначно да извози аутомобил. Од овог возила годишњи приход износиће око милијарду и по евра. Ово ће бити наш највећи извозни адут у наредном периоду, а користи ће имати цела Србија, а не само Крагујевац, јер коопераната има широм земље. Ауто-индустрија се на велика врата враћа у Србију – истакао је Динкић.
Оливије Франсоа, шеф „Фијата”, објаснио је да је крагујевачки аутомобил део породице модела „500”, а да „л” означава да је већи.
– То вам је као разлика између еспреса и капучина. То је нешто што делите са људима које волите. Градски аутомобил који карактеришу практичност и корисност – рекао је Франсоа.
Како су саопштили из ове компаније, почетна цена „фијата 500 л” биће око 16.000 евра и производиће се у две бензинске верзије и једној са дизел-мотором.
Бензинске верзије су двоцилиндрични „твин-ер” од 0,9 литара и 1,4 литра, док ће дизел бити од 1,3 литра. Аутомобил „фијат 500 л” има пет седишта, дугачак је 4,14 метара, широк 1,78, а висок 1,66 метара и има пртљажник од готово 400 литара запремине ”, наводи се у „Фијатовом” саопштењу

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...