Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Tražite posao? Naučite da koristite Facebook i Twitter!



Ono za što smo mislili da se neće nikada dogoditi na mala vrata ulazi u svet biznisa. Dok poslodavci koji nemaju sluha za društvene mreže propuštaju puno prilika i zabranjuju njihovo korištenje na radnim mestima, ostali od svojih radnika traže čak i nadprosečno znanje o društvenim mrežama.
kompjuter-ljudi
Kako koristiti Twitter, čekirati se na Foursquareu, upload-ovati slike preko Instagrama, ažurirati Timeline na Facebooku ili se 'pinovati' na Pinterestu samo su neke od digitalnih veština koje moderni poslodavci traže od sadašnjih, ali i potencijalnih zaposlenih.

U Americi trenutno punom parom radi na stotine agencija čija su glavna ponuda kursevi za korišćenje društvenih mreža. Jedan do popularnijih je onaj koji organizuje Media Bistro. Kurs se organizuje online i traje osam nedelja, a većina polaznika dolazi iz medija, modne industrije, kao i menadžeri raznih profila.

Samo prošle organizovali su čak 190 kurseva, od kojih je 32 bilo namenjeno isključivo Twitteru i Facebooku. Carmen Schneidel, direktorka Media Bistroa, izjavila je nedavno za New York Times da su na svojim stranicama od prošle godine otvorili i kategoriju u kojoj poslodavci mogu da oglašavaju slobodna radna mesta u svojim kompanija. Kako su povećavali broj kurseva, tako je rastao i broj oglasa u kojima su se tražili radnici, a za godinu dana brojka se povećala za preko pedeset posto.

Online kursevi organizuju se i preko agencija Ed2go, zatim Lynda.com, CAEL i mnogi drugi koji 24 sata dnevno, sedam dana nedeljno nude desetine različitih internet i kompjuterskih kurseva pomoću kojih zaposleni stiču znanja nužna kako bi zadržali ili pronašli posao.

Fakultetske studije za društvene mreže

Ovaj trend prepoznali su i neki vodeći američki univerziteti koji su već uveli sertifikovane programe za studente i studije za društvene mreže. Naime, mnogim ekonomskim granama online komunikacija je najvažnija u sticanju većeg broja novih klijenata, ali ona mora biti besprekorno odrađena kako bi se kompanije kvalitetnije i bolje predstavile javnosti. Upravo zato se radnici edukuju kod profesionalaca. Univerziteti u San Francisku i Njujorku, Harvard i Columbia su pre godinu i po dana u nastavni program uveli društvene mreže, a studenti koji prođu tu edukaciju dobijaju i posebne diplome.

"To više nije stvar koju možemo ignorisati. Društvene mreže nisu samo mesto gde ćete prijateljima poželeti srećan rođendan. To je mesto na kojem se posluje. To je mesto na kojem vaša karijera može napredovati ili propasti", kaže profesor Sree Sreenivasan, koji na Columbiji predaje društvene medije.

Na društvenim mrežama svakodnevno se loguju milijarde ljudi. To je prevelika brojka koju nijedna ozbiljna kompanija ne može ignorisati 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...