Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

Обилазницом од Батајнице до Ресника – средином маја

Комплетна кружна саобраћајница око Београда биће завршена крајем 2014. године
Више од 300 радника, махом домаћих, раде пуном паром на градилишту (Фото Д. Јевремовић)
Возачи ће од средине маја моћи да, избегавајући саобраћајне гужве у центру престонице, обилазницом стигну од Батајнице све до Ресника. Да би комплетна обилазница била готова, потребно је да се заврши и део између тунела „Стражевица” и Бубањ потока у дужини 7,4 километара. Европска инвестициона банка је заинтересована да финансира тај пројекат, а надлежни у граду очекују да ће у току ове године бити уговорен кредит и расписан тендер за избор извођача радова. До краја 2014. требало би да аутопут, односно обилазница од Батајнице до Бубањ потока, коначно буде спојена.
Више од 300 радника, махом домаћих, раде пуном паром на градилишту код Ресника. Усредсређени су на изградњу трасе од Орловаче према Стражевици коју ће повезивати три моста, као и десне тунелске цеви према Кружном путу. Специфичност посла у овом делу града је што се радови обављају на терену са бројним клизиштима.
Драган Глишовић из „Путева Србије”, координатор радова на петом сектору обилазнице око Београда, каже да су људство и машине мировали само петнаестак дана у фебруару, када је температура била минус 15 степени Целзијусових.
– Пета деоница обилазнице је најзахтевнија за рад. Сектор „пет”, од Орловаче до Авалског пута, простире се у дужини од 5,4 километра и већим делом је чине мостови. Први мост, преко Кијевског потока, биће дугачак 555 метара, следећи 73 метра, а трећи, дужине 661 метар, премостиће Топчидерску долину. Укупна дужина мостова је 1.289 метара. До сада је завршено 70 одсто радова – истиче Глишовић.
----------------------------------------------
Тунел „Стражевица”
На излазној страни десне тунелске цеви на „Стражевици”, ради се на коловозној конструкцији којом ће саобраћај бити усмерен на Кружни пут. У тунелу дугачком 745 метара, који је пробијен 2007. године, остало је да се ураде коловоз, ивичњаци, електрична, противпожарна и вентилациона инсталација, као и осветљење. Ови радови требало би да буду готови до априла.
----------------------------------------------
До сада утрошено око 200 милиона евра
Осим завршетка сектора „пет” око обилазнице предстоје и радови на сектору „шест”, од Авалског пута до Бубањ потока. Процењена вредност ових радова је око 80 милиона евра. Новац ће бити обезбеђен из кредита Европске инвестиционе банке. До сада је у обилазницу уложено око 200 милиона евра.
----------------------------------------------
Похарани тунели „Железник” и „Липак”
Тунели „Железник” и „Липак” који су на траси обилазнице око Београда и даље су у мраку, иако су прва возила кроз њих прошла пре три и по године. Одговорност зашто је то тако једни другима пребацују град Београд и ЈП „Путеви Србије”. Да ствар буде гора, овај објекат је у више наврата од краја 2010. био похаран, а причињена штета процењује се на око милион и по евра.
На мети пљачкаша били су компјутери, опрема за видео надзор, делови вентилационих система, клима-уређаји и бакарни каблови који се простиру читавом дужином и једног и другог тунела, на 1.400 метара.
Д. Спаловић
објављено: 08.03.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...