Da li ste se nekad zapitali zašto nekim preduzetnicima sve ide od ruke, dok drugi nikako da uhvate daha?
Postoje neke lične osobine i stilovi vođenja koji prave razliku između potencijalnih pobendika i gubitnika. Ove razlike su razlog što investitori kažu da ulažu u ljude, radije nego u ideje.
Dennis Perkins je napravio zanimljivo poređenje u svojoj knjizi "Vođenje na ivici" (Leading at the Edge). Naime, on je poredio ponašanja različitih timova koji su se suočili sa smrću na ekspediciji na Antarktiku dalekih 1800ih godina, i sastavio strategije preživljavanja.
Predstavićemo vam nekoliko strategija koje su zajedničke za sve pobedničke timove, koje se slobodno mogu primeniti na opstanak i uspeh biznis start up-ova današnjice:
1. Nikad ne gubite iz vida dugoročne ciljeve, ali fokusirajte stvarnu energiju na one kratkoročne.
Nemojte se plašiti preorijentacije, i posvećivanja novim zadacima istom snagom kao i "originalnoj" ideji. Andy Grove iz Intela je počeo sa proizvodnjom mikročipova, pa se u međuvremenu prebacio na mikroprocesore, kada su mu Japanci oborili cenu.
2. Postavite lični primer sa vidljivim, pamtljivim simbolima i ponašanjem. Pod stresom start up-a, upadljivo liderstvo pokazuje razliku između uspeha i neuspeha.
Kada je McDonald's još bio mala kompanija, njen CEO, Ray Kroc, umeo je da traži od komercijalnog menadžera da mu pomogne u pospremanju otpada sa parkinga.
3. Budite samouvereni, ali ostanite na zemlji. Prvo morate da pronađete u sebi optimizam koji vas pokreće. Onda sa tim stavom zapošljavate druge ljude. Herb Kelleher, dok je bio direktor jedne avio kompanije, kaže da je zapošljavao samo ljude sa pozitivnim stavom. Nikako ne želite namćore oko sebe.
4. Jačajte timsku poruku: „Mi smo jedno – živimo ili umiremo zajedno.“ Timski rad je zaštitni znak visoko uspešnih start up-ova. Uspostavljanje zajedničkog identiteta je prvi korak u kreiranju jedinice. Google tim se držao zajedno dok su razvijali tehnologiju, prvo radeći u studentskoj sobi Larryja Pagea na Stanfordu, onda u garaži.
5. Minimizirajte razlike i insistirajte na međusobnom poštovanju i uljudnosti. Direktori koji razgovaraju, i stvarno slušaju, sve u organizaciji dobija na reputaciji. Začuđujuće, Tim Cook, trenutni CEO Applea, je prevazišao rezultat Steve Jobsa, pa je skoro rangiran u Glassdorovom istraživanju kao #1 poštovani CEO glasovima zaposlenih.
6. Budite spremni da preuzmete Veliki rizik. Averzija od rizika ne spašava vas od katastrofe, niti stvara promene. Oni koji rizikuju stvaraju nove stvari. Pomislite na rizik koji je preuzeo CEO LifeLock-a Todd Davis kada je objavio online svoj broj socijalnog osiguranja, da bi uverio mušterije da može da je zaštiti od lopova. I uspelo mu je.
7. Nikad ne odustajte – uvek postoji drugi potez. Umesto da očekuju da će stvari ići glatko, preduzetnici uvek pretpostavljaju da će nešto da krene po zlu. Colonel Sanders je u kasnim godinama krenuo da pravi recept za piletinu za KFC (Kentucky Fried Chicken). Trebalo mu je dve godine upornosti da počne da zarađuje. Ostalo je istorija
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου