Mučite se s produktivnošću, rokovima i nadređenima? Isprobajte ove savete kako biste poboljšali fokus – recite 'ne'.
Ponekad vam se čini da imate previše posla, a premalo vremena? Možda, ali to verovatno nije istina. Veća je mogućnost da ste 'rastrgani na sto strana', ali tome možete stati na kraj.
Postoji mnogo načina kako se možete bolje organizovati na poslu, ali jedna od najboljih metoda svakako je da počnete govoriti „Ne“.
Ponekad je to 'ne' vama samima, poslodavcima (zaposlenima), prijateljima pa čak (ponekad) i klijentima. Setite se koliko ste puta požalili što ste rekli 'da' i na taj način se odvojili od onoga što vam je u tom trenutku bio prioritet. Koliko biste umanjili stres i uštedeli vreme da ste tada jednostavno rekli 'ne'?
Ali, kako reći 'ne' klijentu koji očekuje da ne mora dodatno da plati za bolju uslugu? Ponekad ne morate doslovno reći 'ne' da bi poruka bila jasna. Evo kako:
Nemojte odgovoriti odmah.
Kada neko od vas traži da odradite nešto što nije prioritet, recite toj osobi da ćete joj se povratno javiti. Uzmite malo vremena i razmislite, koje su mane, a koje prednosti vašeg pristanka. Razmislite o svojim glavnim obavezama i kako će se 'da' u ovom konkretnom slučaju odraziti na te obaveze. Čak i ako je u pitanju jednostavan zadatak, zbog njega možete biti u zaostatku.
Razmislite o alternativama
Ponekad kažemo 'da' jer želimo biti ljubazni. Ali, kada kažete 'ne', to nipošto ne znači da ste loša osoba već jednostavno da imate prioritet ili granice. Kada vam neko priđe sa zahtevom koji biste rado izvršili, ali to bi napravilo haos u vašem rasporedu, razmislite o tome možete li ponuditi nekakvu alternativu?
Budite jednostavni: Nemojte se preterano izvinjavati ili objašnjavati
Ne morate se izvinjavati zbog toga što ste učinili ispravnu stvar za sebe i svoj posao. Ako ste ljubazno odgovorili i ponudili jednostavno objašnjenje, većini ljudi to će biti sasvim dovoljno.
Postavite se, na trenutak, na mesto druge osobe i pokušajte pronaći reči za koje mislite da bi toj drugoj osobi zvučale prihvatljivo s obzirom na njenu ličnost. Ako je u pitanju direktna osoba, budite i vi direktni; ako je osoba emotivna, upotrebite saosećaniji ton.
Zapamtite, duga objašnjenja i izvinjenja mogu izazvati suprotan učinak i drugu stranu motivisati da postane upornija, a vas da dovedete u pitanje vlastitu odluku. Nemojte komplikovati situaciju: samo ljubazno recite 'ne' i objasnite svoj odgovor jednom rečenicom te eventualno ponudite alternativu (kratko).
Iz razonode možete voditi evidenciju svog napretka: koliko ste vremena uštedeli, posla obavili samo zato jer ste znali reći 'ne'.
Kada se i sami uverite u prednosti 'ne' odgovora, počećete ga puno lakše izgovarati.
Nemojte preterivati.
Nemojte odbijati zadatke samo zato jer vam se ne da raditi taj posao ili računate da će ga šef dodeliti vašem kolegi. Koristite 'ne' kao odgovor samo onda kada znate da za to imate jako dobar razlog, a dobar je razlog da zbog prihvatanja tog zadatka nećete npr. moći da odradite posao koji vam je prioritet. Jednako tako, imajte na umu da 'ne' ima veću težinu kada ga izgovarate ređe tj. onda kada je to zaista nužno. Na taj način zadržaćete kredibilitet i vaše odluke neće biti upitne
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου