Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

Деца само копирају одрасле



Њихови идоли су љубимци медија, али се обожавање Ђоковића своди на понашање „седим у кафићу, гледам меч, пијем пиво и навијам, а не на идентификацију са тенисером”


Илустрација Новица Коцић
На пиједесталу узора младих суверено владају звезде шоу-бизниса и спортисти, указују бројна истраживања. Сваки други школарац жели да буде Цеца или Новак када порасте и да се смести на странице магазина који бајковито извештавају о животу на високој нози. Највећи број њих сматра да знање није виза за жељену будућност и жели да без много труда заврши формално образовање.

За нарушени систем вредновања данашње омладине, сагласни су стручњаци, подједнаку одговорност требало би да сносе родитељи, друштвени систем и медији.

Слободан Малушић, специјалиста педагогије и директор Основне школе „Ђура Даничић” из Београда, са жаљењем констатује да су идоли младих постале естрадне звезде и да велики број школараца своју будућност види под светлима рефлектора. Они немају реалну слику света и не виде везу између учења и успеха у животу, већ желе да школовање заврше без много труда, да мало раде али да зараде велики новац ибуду познати.

– Систем вредности у друштву је поремећен и то се пресликава на животну филозофију младих особа којом доминирајухедонизам и жеља да без много труда дођу до успеха и симбола тог успеха. Ђацима већ од петог-шестог разреда постаје важније шта ће обући него да ли ће научити лекцију и у тако раном узрасту они почињу да трагају за пречицама до школског успеха – не читају обавезну лектиру, већ се одлучују за „скраћена” издања књижевних класика чије верзије круже интернетом и почињу да користе пушкице на писменим задацима – објашњава Малушић, сматрајући да родитељи подржавају такав хедонистички однос своје деце према реалности, што је погрешно, „јер смо ми сиромашна земља која не сме себи да дозволи да млади имају тако незаинтересован однос према образовању”.

.................................................

Цео текст прочитајте у штампаном издању од 03. јуна. Ако сте заинтересовани да се претплатите на електронско издање целе „Политике“ кликните  ОВДЕ.

Катарина Ђорђевић – Марија Бракочевић
објављено: 03.06.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tουριστικά γραφεία από τη Σερβία σε fam trip σε Καλαμάτα, Καρδαμύλη, Λιμένι, και Γιάλοβα

  Με στόχο τη  γνωριμία της σερβικής αγοράς με την Πελοπόννησο, που αποτελεί σχετικά άγνωστο προορισμό για τους ταξιδιώτες από τη γειτονική ...